Min P200:a är ibland, men inte alltid svårstartad. T ex när jag plockade ut den i våras efter en vinter i en kall dragig lada, startade den på första kicken.. men som sagt, ibland är den svårstartad. Köpte startgas att testa med, men är ganska puckad på motorer och hittar inget vettigt ställa att spruta in den på. Man kan ju inte skruva av locket på förgasaren varenda gång man ska starta, eller hur.
Några tips??
Var spruta in startgas - P200 -82
-
- Drömmare
Lyft på sadeln, längst fram bakom gångjärnet finns det hål ned i karossen. Där tar scootern sin luft. Spruta in där medans du kickar så ska det nog funka.
Verkar dock vettigare att felsöka och laga än att behöva sadelspraya varje gång man ska iväg, måste ju tänka på din image!
Verkar dock vettigare att felsöka och laga än att behöva sadelspraya varje gång man ska iväg, måste ju tänka på din image!

Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
-
- Drömmare
Re: Var spruta in startgas - P200 -82
Om den inte startar med startgas, så har du stora problem med tändning eller tändstift. Startar den med gas, men dör när gasen brunnit opp så har du antagligen problem med bränsletillförseln eller förgasaren.
En P200 är normalt bland det mest lättstartade som finns.
/G
En P200 är normalt bland det mest lättstartade som finns.
/G
realdexter wrote:Min P200:a är ibland, men inte alltid svårstartad. T ex när jag plockade ut den i våras efter en vinter i en kall dragig lada, startade den på första kicken.. men som sagt, ibland är den svårstartad. Köpte startgas att testa med, men är ganska puckad på motorer och hittar inget vettigt ställa att spruta in den på. Man kan ju inte skruva av locket på förgasaren varenda gång man ska starta, eller hur.
Några tips??
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!