Bensinkransnyckel

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Vallejos
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Bensinkransnyckel

Post by Vallejos »

Detta framstår säkert som en dum fråga för er mekanikerrävar. Köpte en bensinkransnyckel men kan inte få den passa. Någon som har ett tips på hur den ska kunna passa? Det är tanken till en Rally 180 -69 jag jobbar med och vinkeln blir helt annan än den nyckeln har, eller så tänker jag helt fel.

/Vallejos
Proud member of [url=http://www.gbgmonkeybikers.se]GBG MONKEYBIKERS[/url]
Vespa Rally 180 -69
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Om det är samma som till Rally200, vilket jag tror, får man värma skaftet på nyckeln och bocka till det lite grand. Nyckeln är optimerad för tankar med muttern rakt under påfyllningshålet

mvh/HB
Vallejos
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Vallejos »

henrikborjeson wrote:Om det är samma som till Rally200, vilket jag tror, får man värma skaftet på nyckeln och bocka till det lite grand. Nyckeln är optimerad för tankar med muttern rakt under påfyllningshålet

mvh/HB
Tack för ditt svar.
Den ska passa till alla modeller enligt försäljningsstället. Ingen dålig miss av ett så etablerat företag :x
Någon i Gbg som har tillgång till gassvets eller gasolbrännare?
Vespa Rally 180 -69
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Vallejos wrote: Ingen dålig miss av ett så etablerat företag :x
Om du köpt den där jag tror så står det en not på ditt kvitto som lyder ungefär "kan behöva böjas för att passa". Universalverktyg är universalverktyg, det finns bara en modell.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Vallejos
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Vallejos »

jencla wrote:
Om du köpt den där jag tror så står det en not på ditt kvitto som lyder ungefär "kan behöva böjas för att passa". Universalverktyg är universalverktyg, det finns bara en modell.
/jens
Stämmer, läste inte på kvittot. Läste på hemsidan där det står "Passar till: Alla modeller". En idé är att skriva ut det i informationen om produkten. Hur många läser på kvittot som man får först efter att man handlat? Trodde ett tag jag var extremt inkompetent som inte fick nyckeln och bensinkransmuttern att passa ihop :lol:
Ska nog inte vara något problem vinkla till nyckeln så den passar min modell. Kanske inte behöver värmas utan bara kallbockas?
Vespa Rally 180 -69
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Vallejos wrote:
jencla wrote:
/jens
Stämmer, läste inte på kvittot. Läste på hemsidan där det står "Passar till: Alla modeller". En idé är att skriva ut det i informationen om produkten. Hur många läser på kvittot som man får först efter att man handlat? Trodde ett tag jag var extremt inkompetent som inte fick nyckeln och bensinkransmuttern att passa ihop :lol:
Ska nog inte vara något problem vinkla till nyckeln så den passar min modell. Kanske inte behöver värmas utan bara kallbockas?
Testa att lägga den i ugnen på 300 grader, det brukar räcka för att kunna bocka den utan för mycket våld.

mvh/HB
Vallejos
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Vallejos »

Tack, ska testa det.
Vespa Rally 180 -69
Post Reply