Svensk Bilprovning klantar vidare, del 58
Svensk Bilprovning klantar vidare, del 58
http://svtplay.se/v/1579926/hans_drombi ... provningen
Undrar hur man skulle reagera om det hände en själv?
Mvh
/ Fredrik
Mvh
/ Fredrik
Re: Svensk Bilprovning klantar vidare, del 58
idioter. blir alltid lika förvånad när de försvarar personen och försöker hitta på en dålig lögn. sparka honom direkt i stället så går ju chefer och de övriga anställda fria från anklagelser, nu framstår ju hela den stationen som totalt ansvarslös. Men det är väl typiskt svenskt att aldrig kunna erkänna ett fel och be om ursäkt, de kanske ska starta en utredning i stället....Woodstock wrote:http://svtplay.se/v/1579926/hans_drombi ... provningen
Mvh
/ Fredrik
Federico
Ja, om de nu tvunget ska ljuga kan de åtminstone försöka göra det med litet finess. "Fastnade mellan pedalerna"...ja, jösses... Å andra sidan tror jag att besiktningsmannen aldrig mer är vårdslös mot en kunds fordon. Han har nog lärt sig.Federico wrote:idioter. blir alltid lika förvånad när de försvarar personen och försöker hitta på en dålig lögn. sparka honom direkt i stället så går ju chefer och de övriga anställda fria från anklagelser, nu framstår ju hela den stationen som totalt ansvarslös. Men det är väl typiskt svenskt att aldrig kunna erkänna ett fel och be om ursäkt, de kanske ska starta en utredning i stället....Woodstock wrote:http://svtplay.se/v/1579926/hans_drombi ... provningen
Mvh
/ Fredrik
Och att SBP stoltserar med att de ersätter skadorna fullt ut tycker jag inte spelar någon som helst roll. Ponera att man lägger flera års arbete och pengar på ett fordon när man bygger eller renoverar själv (= du vet vad som är gjort och känner fordonet in i minsta detalj). Jag tror inte ens jag ville ha fordonet efter en sådan incident om någon extern part skulle fixa till den igen till "samma" skick.
Nej, Svensk Bilprovning är och förblir klantiga klåpare...
Mvh
/ Fredrik
Knappast möjligt, SBPs område lär väl - eftersom dom konstant kör runt med med körförbudsbilar etc - vara klassat som inhägnat = inte allmän väg=ingen vårdslöshet, eftersom det inte skett "i trafik".
gissar /R
gissar /R
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
det är inte olagligt att köra ute i trafiken med körförbud från och till besiktning så varför skulle det vara förbjudet under besiktning. alla ställen som jag har besiktigat på kör utanför deras eget område, inkluderat regbesiktningar och fordon med körförbud.Bluesman wrote:Knappast möjligt, SBPs område lär väl - eftersom dom konstant kör runt med med körförbudsbilar etc - vara klassat som inhägnat = inte allmän väg=ingen vårdslöshet, eftersom det inte skett "i trafik".
gissar /R
Federico
"det är inte olagligt att köra ute i trafiken med körförbud från och till besiktning så varför skulle det vara förbjudet under besiktning"
Ja, jo. Det är nog sant. Men det måste finnas en hake, en dispens, en undantagsbestämmelse nånstans, annars känner jag inte igen en f d statlig inrättning - dom skyddar ALLTID varann från ansvar, speciellt om det utkrävs från den s k allmänheten.
Men - jag kan ju ha fel. Det har hänt nån enstaka gång innan
(jag skrev väl att jag gissade?)
/R
Ja, jo. Det är nog sant. Men det måste finnas en hake, en dispens, en undantagsbestämmelse nånstans, annars känner jag inte igen en f d statlig inrättning - dom skyddar ALLTID varann från ansvar, speciellt om det utkrävs från den s k allmänheten.
Men - jag kan ju ha fel. Det har hänt nån enstaka gång innan

/R
Hälsningar
/R
/R
visst är det så att de kommer undan på något sätt, så är det ju alltid.Bluesman wrote:"det är inte olagligt att köra ute i trafiken med körförbud från och till besiktning så varför skulle det vara förbjudet under besiktning"
Men - jag kan ju ha fel. Det har hänt nån enstaka gång innan![]()
/R
men personen som körde bilen kanske kan bli av med körkortet eller nåt om man anmäler honom som förare. men då får han väl dispens för att han behöver körkort i jobbet...
sorry om jag är lite på, vill och hoppas så extremt mycket att de åker dit på något sätt.
Federico
ja,precis...det där e ju bara skitsnack,han tappa kontrollen över bilen helt enkelt,börja panikbromsa när han fick sladd,visar ju bara hur dålig han är på att köra.Federico wrote:...och korkad som få. därför är det ett under att de vill ha kvar honom på stationen och bara ger en varning för något som de samtidigt påstår vara ett misstag. varnad för att "av misstag fastna med foten" en gång till?blizzy wrote:Vadå???killen va ju bara lite körkåt
Jag hade hällt en myrstack i brevlådan på vederbörande.
/G
/G
Woodstock wrote:http://svtplay.se/v/1579926/hans_drombi ... provningen
Mvh
/ Fredrik
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Ja, det är väl den elakaste vedergällning en snäll människa förmår att tänka ut...Hedge wrote:Jag hade hällt en myrstack i brevlådan på vederbörande.
/G

En översnäll polare till mig brukar för övrigt alltid tala om att beställa grus och dumpa av på någons tomt i sådana här sammanhang. Och bor antagonisten i lägenhet så är det alltid flytgödsel in i brevinkastet som han fantiserar om.
Det är tur för banditer att svenskar överlag är alldeles för snälla...

Mvh
/ Fredrik
Man är inte speciellt snäll om personen man utsätter bor i lägenhet...think about it. 

Woodstock wrote:Ja, det är väl den elakaste vedergällning en snäll människa förmår att tänka ut...Hedge wrote:Jag hade hällt en myrstack i brevlådan på vederbörande.
/G![]()
En översnäll polare till mig brukar för övrigt alltid tala om att beställa grus och dumpa av på någons tomt i sådana här sammanhang. Och bor antagonisten i lägenhet så är det alltid flytgödsel in i brevinkastet som han fantiserar om.
Det är tur för banditer att svenskar överlag är alldeles för snälla...![]()
Mvh
/ Fredrik
Nej, jösses vad elakt när man tänker efter - hela ens lägenhet blir ju full av myror! Du måste ha sett alldeles för mycket maffia-film med sådana elaka och utstuderade hämndmetoder...Hedge wrote:Man är inte speciellt snäll om personen man utsätter bor i lägenhet...think about it.
/G

Mord, bilbomber och avhuggna fingrar i all ära - men myror genom brevinkastet är nog den brutalaste vedergällningsmetoden jag någonsin har hört talas om. Hoppas jag aldrig får dig som ovän...

Mvh
/ Fredrik
Inte myror. Myrstack. Komplett med drottning, larver och allt. Insättes effektivast om personen är bortrest en tid så bosättningen får ordentligt fäste. Nästan lika ondskefullt som att spola ner en stärkelseimpregnerad tvättsvamp i någons toalett... Jag lovar dig, om du hittar en metod som plågar din fiende längre än den metoden, så skall jag med glädje konvertera. 
/G

/G
Woodstock wrote:Nej, jösses vad elakt när man tänker efter - hela ens lägenhet blir ju full av myror! Du måste ha sett alldeles för mycket maffia-film med sådana elaka och utstuderade hämndmetoder...Hedge wrote:Man är inte speciellt snäll om personen man utsätter bor i lägenhet...think about it.
/G![]()
Mord, bilbomber och avhuggna fingrar i all ära - men myror genom brevinkastet är nog den brutalaste vedergällningsmetoden jag någonsin har hört talas om. Hoppas jag aldrig får dig som ovän...![]()
Mvh
/ Fredrik