Svensk Bilprovning klantar vidare, del 58

Allt off-topic, och annat kul som kanske inte alltid har med scooter att göra
Woodstock

Svensk Bilprovning klantar vidare, del 58

Post by Woodstock »

http://svtplay.se/v/1579926/hans_drombi ... provningen

Undrar hur man skulle reagera om det hände en själv?

Mvh

/ Fredrik
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Svensk Bilprovning klantar vidare, del 58

Post by Federico »

Woodstock wrote:http://svtplay.se/v/1579926/hans_drombi ... provningen

Mvh

/ Fredrik
idioter. blir alltid lika förvånad när de försvarar personen och försöker hitta på en dålig lögn. sparka honom direkt i stället så går ju chefer och de övriga anställda fria från anklagelser, nu framstår ju hela den stationen som totalt ansvarslös. Men det är väl typiskt svenskt att aldrig kunna erkänna ett fel och be om ursäkt, de kanske ska starta en utredning i stället....
Federico
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

"Fastnat med foten mellan pedalerna"!? Herregud...hur lyckas man med det?
Woodstock

Post by Woodstock »

Federico wrote:

Mvh

/ Fredrik
idioter. blir alltid lika förvånad när de försvarar personen och försöker hitta på en dålig lögn. sparka honom direkt i stället så går ju chefer och de övriga anställda fria från anklagelser, nu framstår ju hela den stationen som totalt ansvarslös. Men det är väl typiskt svenskt att aldrig kunna erkänna ett fel och be om ursäkt, de kanske ska starta en utredning i stället....
Ja, om de nu tvunget ska ljuga kan de åtminstone försöka göra det med litet finess. "Fastnade mellan pedalerna"...ja, jösses... Å andra sidan tror jag att besiktningsmannen aldrig mer är vårdslös mot en kunds fordon. Han har nog lärt sig.

Och att SBP stoltserar med att de ersätter skadorna fullt ut tycker jag inte spelar någon som helst roll. Ponera att man lägger flera års arbete och pengar på ett fordon när man bygger eller renoverar själv (= du vet vad som är gjort och känner fordonet in i minsta detalj). Jag tror inte ens jag ville ha fordonet efter en sådan incident om någon extern part skulle fixa till den igen till "samma" skick.

Nej, Svensk Bilprovning är och förblir klantiga klåpare...

Mvh

/ Fredrik
Lazer46
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lazer46 »

haha fastnade med foten mellan pedalerna, vilken jävla dåre!!!

//
Såld ,Runner 180 -02,Köpes [color=#00477D]Italjet Formula![/color]
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

borde det inte vara möjligt att anmäla händelsen som vårdslöshet i trafik, kanske redan ar gjort.
Federico
Bluesman
Lärling
Lärling

Post by Bluesman »

Knappast möjligt, SBPs område lär väl - eftersom dom konstant kör runt med med körförbudsbilar etc - vara klassat som inhägnat = inte allmän väg=ingen vårdslöshet, eftersom det inte skett "i trafik".

gissar /R
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Fast om jag förstod det hela rätt höll sig inte besiktningsmannen till Bilprovningnens område, utan drog ut på vägen utanför i 150 knyck. Det borde väl absolut vara vårdslöshet i trafiken?
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Bluesman wrote:Knappast möjligt, SBPs område lär väl - eftersom dom konstant kör runt med med körförbudsbilar etc - vara klassat som inhägnat = inte allmän väg=ingen vårdslöshet, eftersom det inte skett "i trafik".

gissar /R
det är inte olagligt att köra ute i trafiken med körförbud från och till besiktning så varför skulle det vara förbjudet under besiktning. alla ställen som jag har besiktigat på kör utanför deras eget område, inkluderat regbesiktningar och fordon med körförbud.
Federico
Joche
Nybörjare
Nybörjare

Post by Joche »

Det är nog att betrakta som vårdslöshet i trafik att hoppa sidledes med en bil från en väg, över en gångbana och sedan landa på en gräsmatta.

Funkar inte det kan fordonet iaf få p-böter för "parkering i terräng" :-D
Köpes:
Sadlar och vänster sidkåpa till en till Touring 1960
Bluesman
Lärling
Lärling

Post by Bluesman »

"det är inte olagligt att köra ute i trafiken med körförbud från och till besiktning så varför skulle det vara förbjudet under besiktning"

Ja, jo. Det är nog sant. Men det måste finnas en hake, en dispens, en undantagsbestämmelse nånstans, annars känner jag inte igen en f d statlig inrättning - dom skyddar ALLTID varann från ansvar, speciellt om det utkrävs från den s k allmänheten.

Men - jag kan ju ha fel. Det har hänt nån enstaka gång innan :grin:

(jag skrev väl att jag gissade?)

/R
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Bluesman wrote:"det är inte olagligt att köra ute i trafiken med körförbud från och till besiktning så varför skulle det vara förbjudet under besiktning"

Ja, jo. Det är nog sant. Men det måste finnas en hake, en dispens, en undantagsbestämmelse nånstans, annars känner jag inte igen en f d statlig inrättning - dom skyddar ALLTID varann från ansvar, speciellt om det utkrävs från den s k allmänheten.

Men - jag kan ju ha fel. Det har hänt nån enstaka gång innan :grin:

(jag skrev väl att jag gissade?)

/R
visst är det så att de kommer undan på något sätt, så är det ju alltid.
men personen som körde bilen kanske kan bli av med körkortet eller nåt om man anmäler honom som förare. men då får han väl dispens för att han behöver körkort i jobbet...

sorry om jag är lite på, vill och hoppas så extremt mycket att de åker dit på något sätt.
Federico
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

Vadå???killen va ju bara lite körkåt :grin:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

blizzy wrote:Vadå???killen va ju bara lite körkåt :grin:
...och korkad som få. därför är det ett under att de vill ha kvar honom på stationen och bara ger en varning för något som de samtidigt påstår vara ett misstag. varnad för att "av misstag fastna med foten" en gång till?
Federico
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

Federico wrote:
blizzy wrote:Vadå???killen va ju bara lite körkåt :grin:
...och korkad som få. därför är det ett under att de vill ha kvar honom på stationen och bara ger en varning för något som de samtidigt påstår vara ett misstag. varnad för att "av misstag fastna med foten" en gång till?
ja,precis...det där e ju bara skitsnack,han tappa kontrollen över bilen helt enkelt,börja panikbromsa när han fick sladd,visar ju bara hur dålig han är på att köra.
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Jag hade hällt en myrstack i brevlådan på vederbörande.

/G

Mvh

/ Fredrik
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Woodstock

Post by Woodstock »

Hedge wrote:Jag hade hällt en myrstack i brevlådan på vederbörande.

/G
Ja, det är väl den elakaste vedergällning en snäll människa förmår att tänka ut... :grin:

En översnäll polare till mig brukar för övrigt alltid tala om att beställa grus och dumpa av på någons tomt i sådana här sammanhang. Och bor antagonisten i lägenhet så är det alltid flytgödsel in i brevinkastet som han fantiserar om.

Det är tur för banditer att svenskar överlag är alldeles för snälla... :wink:

Mvh

/ Fredrik
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Man är inte speciellt snäll om personen man utsätter bor i lägenhet...think about it. :evil:
Woodstock wrote:
Hedge wrote:Jag hade hällt en myrstack i brevlådan på vederbörande.

/G
Ja, det är väl den elakaste vedergällning en snäll människa förmår att tänka ut... :grin:

En översnäll polare till mig brukar för övrigt alltid tala om att beställa grus och dumpa av på någons tomt i sådana här sammanhang. Och bor antagonisten i lägenhet så är det alltid flytgödsel in i brevinkastet som han fantiserar om.

Det är tur för banditer att svenskar överlag är alldeles för snälla... :wink:

Mvh

/ Fredrik
Woodstock

Post by Woodstock »

Hedge wrote:Man är inte speciellt snäll om personen man utsätter bor i lägenhet...think about it. :evil:

/G
Nej, jösses vad elakt när man tänker efter - hela ens lägenhet blir ju full av myror! Du måste ha sett alldeles för mycket maffia-film med sådana elaka och utstuderade hämndmetoder... 8)

Mord, bilbomber och avhuggna fingrar i all ära - men myror genom brevinkastet är nog den brutalaste vedergällningsmetoden jag någonsin har hört talas om. Hoppas jag aldrig får dig som ovän... :wink:

Mvh

/ Fredrik
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Inte myror. Myrstack. Komplett med drottning, larver och allt. Insättes effektivast om personen är bortrest en tid så bosättningen får ordentligt fäste. Nästan lika ondskefullt som att spola ner en stärkelseimpregnerad tvättsvamp i någons toalett... Jag lovar dig, om du hittar en metod som plågar din fiende längre än den metoden, så skall jag med glädje konvertera. :)

/G
Woodstock wrote:
Hedge wrote:Man är inte speciellt snäll om personen man utsätter bor i lägenhet...think about it. :evil:

/G
Nej, jösses vad elakt när man tänker efter - hela ens lägenhet blir ju full av myror! Du måste ha sett alldeles för mycket maffia-film med sådana elaka och utstuderade hämndmetoder... 8)

Mord, bilbomber och avhuggna fingrar i all ära - men myror genom brevinkastet är nog den brutalaste vedergällningsmetoden jag någonsin har hört talas om. Hoppas jag aldrig får dig som ovän... :wink:

Mvh

/ Fredrik
Woodstock

Post by Woodstock »

Svensk Bilprovning har gjort det igen! :lol:

Mvh

/ Fredrik
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Ja jävvlar. Vilka kronvurpor de måste anställa.

/G
Woodstock wrote:Svensk Bilprovning har gjort det igen! :lol:

Mvh

/ Fredrik
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Woodstock wrote:Svensk Bilprovning har gjort det igen! :lol:

Mvh

/ Fredrik
Och jag so skall dit imorgon med bilen..............
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Ja, jösses...men den här gången försöker de ju inte skylla ifrån sig i alla fall.
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Turktraktorn gick igenom med blankt papper. :D

[img][img]http://i43.tinypic.com/qyhc8o.jpg[/img][/img]
Post Reply