RUN AND PARTY 21-23/8-09

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
spetan
Nybörjare
Nybörjare

RUN AND PARTY 21-23/8-09

Post by spetan »

www.stickanospetan.se har ett forum man kan skriva på.

Välkommen att anmäla er till träffen och skriva på vårat forum.

Mvh. Spetanostickan
spetan
Nybörjare
Nybörjare

Post by spetan »

Smått och Gott om Run & Party 2009!
I anmälningsavgiften ingår:

* T-shirt

* Frukost, 2 dagar

* Campingavgiften

* Lott m m.

Information!

* Det finns Campingmöjligheter för tält och husvagn.

* Dusch, Toa & Bastu

* Barn kan också följa med. (Vi har lektanter)

* Finns Micro och tillgång till kök.

* Under Fredag och Lördagen kommer vi ha en grill med hamburgare och korv, samt Vegetariska burgare och dryck till förmånligt pris.

OK med efteranmälningar t o m: 9 Augusti -09
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

Ska bli hur trevligt som helst!
Jag jobbar på en bra rutt som alla från skånesektionen kan ta över stock och sten, backe och stup, allt för att undvika motorväg och andra tråkiga transportsträckor.
Vi ses i Nybro!

//michaele

...och detta är vad jag komm upp med ;)

http://maps.google.se/maps?f=d&source=s ... 885742&z=6
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Jag väntar på besked för att se om jag måste jobba eller inte den helgen...håller tummarna!
Popolino
Entusiast
Entusiast

Post by Popolino »

Är 9:e augusti sista dagen för betalning eller går det att göra på plats?

Verkar bli en höjdarträff!
Läge att damma av det gamla metspöt med tanke på alla smålandssjöar :D
Souldiva
Nybörjare
Nybörjare

Post by Souldiva »

Det kommer att bli en toppenträff! :lol:

Ser fram emot att äntligen få komma till Småland för en scooterträff.

Ses där!

/B
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

Nu har jag äntligen fått "tummen ur" och anmält mig!

Ska bli jättespännande!

Crispin
Medlem i Svenska Scooterklubben.
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Lycka till nu och hoppas ni får kul! Verkar som om ni lagt ned ett riktigt hästjobb på det här...

Jag vill verkligen komma men plånboken biter ifrån, så jag måste avstå trots allt... :cry:
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Puh! Så var man hemma igen. Fy fan va kul det var! Jättefin plats, grym organisation, tonvis med spons och fina priser, härlig rideout till Kalmar och ett helvetes röj i danstältet in på småtimmarna.

Saker att minnas:

1) Invigningen. Say no more.
2) När polisen stoppade Mamba/Olof och en gocart på motorvägen mellan Kalmar och Nybro
3) Vissa akrobatiskt lagda deltagares äventyr i danstältet
4) Bårtävlingen...som min blygsamhet förbjuder mig att tala om vilka som vann
5) Det låga deltagarantalet. Var var ni allihopa? Kör dom igen nästa år så får ni se till att pallra er dit.

Mvh

Trött Guran
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Mickeck1
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Mickeck1 »

Tack Sticken och Spetan + crew det här var skit bra 8)

His name was Mamba, he was a gayboy
With yellow feathers in his hair and a dress cut down to there
He would merengue and do the cha-cha
And while Mamba tried to be a star, Olof always tended bar
Across a crowded floor, they worked from 8 till 4
They were odd and they had each other
Who could ask for more?

At the Copa (CO!), Copacabana (Copacabana)
The hottest spot north of Havana (here)
At the Copa (CO!), Copacabana
Music and passion were always the fashion
At the Copa....they fell in love

mvh Vengaboys SC
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Nu blev jag avis. Ännu mer. Typiskt.

Skönt och höra att det blev lyckat - jag får hoppas på det blir en repris nästa år trots allt!
Ducati Micke
Drömmare
Drömmare

Post by Ducati Micke »

Tjena!

Skriver här också..

Hamnade bakom er i Lördags.. Motorcyklist och allmänt fordonssportintresserad som jag är så måste jag säga att ni är fan inte kloka..
Kom längs norra vägen, ser hur ni svänger ut från Shell och sen bromsar upp trafiken både där och i rondellen.. Har två bilar och en mindre lastbil mellan mig och er.. Efter rödljuset i Hanemåla trodde jag fanimig inte mina ögon.. Ni putrtar på i 60 knyck och släpper inte förbi bakomvarande trafik utan lägger er i vägen och pekar finger m.m.
Såg att den andra bilen gasade förbi när han fick en lucka och då började den som låg sista av er, preja honom och hålla på som en jävla idiot. Hur fan tänker ni??
Sen när jag kommer precis innan trekanten står det en jävla idiot mitt i vägen och fladdrar med armarna och tycker att jag ska sakta ner för att ni ska köra över 25:an..
Inte en chans i helvetet..

Jag har åkt på ett hundratals corteger med både MC och Bil.. Jag har aldrig sett ett sådant jävla idiotbeteende innan.. När man är ute och nöjeskör så låter man den andra trafiken åka före.. Vi som kör för nöjes skull lånar vägarna av alla andra trafikanter..
Ni är fan en skam för alla andra fordonsintresserade.. Sånt beteende är förbannat onödigt, det drar bara till sig uppmärksamhet och irritation..

Funderade på att joina träffen med min Luna, jag är jävligt nöjd att jag inte gjorde det..

/Micke C
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

Ducati Micke wrote:Tjena!

Skriver här också..

Hamnade bakom er i Lördags.. Motorcyklist och allmänt fordonssportintresserad som jag är så måste jag säga att ni är fan inte kloka..
Kom längs norra vägen, ser hur ni svänger ut från Shell och sen bromsar upp trafiken både där och i rondellen.. Har två bilar och en mindre lastbil mellan mig och er.. Efter rödljuset i Hanemåla trodde jag fanimig inte mina ögon.. Ni putrtar på i 60 knyck och släpper inte förbi bakomvarande trafik utan lägger er i vägen och pekar finger m.m.
Såg att den andra bilen gasade förbi när han fick en lucka och då började den som låg sista av er, preja honom och hålla på som en jävla idiot. Hur fan tänker ni??
Sen när jag kommer precis innan trekanten står det en jävla idiot mitt i vägen och fladdrar med armarna och tycker att jag ska sakta ner för att ni ska köra över 25:an..
Inte en chans i helvetet..

Jag har åkt på ett hundratals corteger med både MC och Bil.. Jag har aldrig sett ett sådant jävla idiotbeteende innan.. När man är ute och nöjeskör så låter man den andra trafiken åka före.. Vi som kör för nöjes skull lånar vägarna av alla andra trafikanter..
Ni är fan en skam för alla andra fordonsintresserade.. Sånt beteende är förbannat onödigt, det drar bara till sig uppmärksamhet och irritation..

Funderade på att joina träffen med min Luna, jag är jävligt nöjd att jag inte gjorde det..

/Micke C
Sälj din Luna, vet ja!
Det finns säkert någon som kommer att ta hand om den med hela sitt hjärta.

Jag var ju med på färden, men jag kan inte gator och sånt då jag kommer från Skåne och inte Sverige (Småland) Men du sriver inget om det var vi som bredde ut oss på en tvåfilig väge eller om vi höll oss inom linjerna på en enfilig väg. För att så fanihelvetet att jag lägger mig vid kanten när jag kör på en enfiligväg med min scooter så att alla satans bilister eller långtradare kan dundra förbi med ett "varför kör den jävla idioten på en jävla MOPED mitt i gatan. Jo serru för det är ingen MOPED det är en tung motorcykel som vilken Harley Davidson som helst (och Ducati för den delen).

MVH Michaele
Mickeck1
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Mickeck1 »

Jag var också med i ride out och är fan inte Svensk, sälje din Luna Honda Michelle det komma du att må bättre.
Stickan och Spetan var laddat bara, om du är en local scooterist varför komma inte du och hälsar på då på camping?
Om du vill ser chaos på ride out åka till 08 landet och gå på mods och rockers du komma inte bli besviken :wink:
mamba
Entusiast
Entusiast

Post by mamba »

Hej Micke och välkommen till forumet! Härligt att du direkt anammar vår trevliga och familjära attityd gentemot varandra, du kommer snabbt att känna dig hemtam i vår stora scooterist-gemenskap.

Attans vilken tur att du inte dök upp på träffen! Tyckte du dina upplevelser med oss på vägarna runt Nybro var så upp-åt-väggarna tokiga, så hade du nog haft svårt att känna in stämningen i partytälten under träffen.

Förresten, hör av dig angående Lunan så löser vi det!

Vi ses igen nästa år!
mamba
Entusiast
Entusiast

TACK!

Post by mamba »

Jag faller in i Görans hyllningskör. Jäklar vilken träff killar, grymt bra jobbat hela vägen.

- sjukt bra och vacker base-camp
- otrolig invigning
- fantastisk bar, första träffen med distans-beställning! :D
- sanslös ride-out, vilka vägar.
- grymma party-kvällar
- bästa run-frukosten ever
- helt fantastiskt prisbord

Stort TACK Micke och Peter, och tack alla andra som hjälpte till. Trevligt och fantastiskt hjälpsamt crew, jag har aldrig varit maken till service!

Förresten, kom det med ngt tidningen eller dissade journalisten oss efter "frisbee-incidenten"? :lol:

Allt jag hittade om oss var detta: http://www.barometern.se/nyheter/nybro/ ... 484987).gm
Last edited by mamba on Mon 24 Aug 2009, 09:08, edited 1 time in total.
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

micool 1972 in da house:
Sälj din Luna, vet ja! Det finns säkert någon som kommer att ta hand om den med hela sitt hjärta.....

Ohhhh detta kommer (nog) ta hus i helvete men va fan jag häller lite bensin på elden....

Det finns alltid någon "Bror Duktig" på Sporthoj, SDK Forumet, BMW Forumet, etc. som ska "tala om" hur si eller så SKA VARA och varför är det så många Ducati ägare som vet best, inte första gången (under mina snart 10 år på MC relaterade forum) jag läser liknade inlägg från Ducatister (som av någon outgrundlig anledning måste tala om att dom åker just Ducati) om hur man SKA göra & vara, (BMW ägare ligger inte långt bakom) ibland skäms man lite som Ducati ägare men va fan. Hoppas innerligt att detta Forumet kan fortsätta vara fritt från dessa attityder...

Håller med, vare sig du kör EU-moped, Torskblänke, Sporthoj eller annat 2-hjuligt så äger du din fil, du ska inte behöva ligga längs sidolinje eller dikeskant för att du åker hastighetsbegränsning eller långsammare...

DP says: Frihet under ansvar.....
Zikes
Lärling
Lärling

Re: TACK!

Post by Zikes »

mamba wrote:
Förresten, kom det med ngt tidningen eller dissade journalisten oss efter "frisbee-incidenten"? :lol:

Allt jag hittade om oss var detta: http://www.barometern.se/nyheter/nybro/ ... 484987).gm
Farsan hade hört något om det hela på radion. Inte incidenten med den nakna mannen men att det skulle vara en massa folk i Nybro som åkte runt på scooter. Han kunde inte precisera det mera än så men han undrade om jag visste vad det var.

Det här kanske var relaterat? http://www.sr.se/Kalmar/nyheter/arkiv.a ... el=3048866
Drömmare
Drömmare

Post by Ducati Micke »

För att förtydliga så var det på en tvåfilig sträcka som incidenten ägde rum.. Hade det varit en enfilig sträcka hade jag inte reagerat på det sättet som jag gjorde..
mamba
Entusiast
Entusiast

Post by mamba »

Jaha, dåså! Då är det klart fullt berättigat att kalla oss idoioter och att vi drar skam över hela motorsverige! Tack för hjälpen!
marre
Lärling
Lärling

Post by marre »

Ducati Micke wrote:För att förtydliga så var det på en tvåfilig sträcka som incidenten ägde rum.. Hade det varit en enfilig sträcka hade jag inte reagerat på det sättet som jag gjorde..
Lyckades folk ta upp båda filerna? Förövrigt så låter det inte värre än vilken scooterpremiär som helst i Sthlm.
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Ducati Micke
Drömmare
Drömmare

Post by Ducati Micke »

marre wrote:
Ducati Micke wrote:För att förtydliga så var det på en tvåfilig sträcka som incidenten ägde rum.. Hade det varit en enfilig sträcka hade jag inte reagerat på det sättet som jag gjorde..
Lyckades folk ta upp båda filerna? Förövrigt så låter det inte värre än vilken scooterpremiär som helst i Sthlm.
Nej, alla scootrarna låg i högerfilen... Förutom den sista som bytte fil fram och tillbaka för att förhindra omkörning.. Det var det beteendet som gjorde mig fly förbannad..
Ber om ursäkt om jag var otydlig..
F1
Drömmare
Drömmare

Post by F1 »

Det här var bland det roligaste jag läst. Jag får tårar i ögonen. Måndagen är räddad.
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Pja, inget nytt under solen. Det var ju samma gnäll nere i Karlskrona när det var Eurolambretta förra året. Vän av ordning blev upprörd över att det helt plötsligt var 600+ scootrar på vägarna...Men ribban låg tydligen betydligt lägre i Kalmar verkar det som.

Notera: Sträckan i fråga (den tvåfiliga) var mellan rondellen och första avfarten. Dvs inte lång. Men man kunde tydligen hinna med att bli fly förbannad över att 'hindras' den korta biten. Jojo.

/Guran
F1 wrote:Det här var bland det roligaste jag läst. Jag får tårar i ögonen. Måndagen är räddad.
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

tack till Stickan och Spetan och alla arrangörer för en superkul helg. Vi var inte jättemånga men det var en fantastisk stämning och allt sköttes superbt.

Enda nerköpet var när vi var inne med Spiderman (född -80) på sjukhuset kl 00:30

Sköterskan: vad har hänt här?
SM: Aj-aj-aj
Jag: Han har ramlat ner från en klätterställning och slagit ryggen
Sköterskan: Oj då ..(vänd mot mig) och du är hans ..Pappa?

Tack för den

/HB
Post Reply