Jag misstänker att det sitter en sprint i pedalen som man kommer åt underifrån, det känns lite som så med fingrarna. Fast det känns inte troligt eftersom pedalen sitter stenhårt i sidled men rör sig mjukt och fint upp och ner.
Någon som vet hur man får bort den?
Bromspedalen på en 150 touring '60. Hur ta bort?
Re: Bromspedalen på en 150 touring '60. Hur ta bort?
pedalen ska tryckas i botten för att sprinten (pinnen) ska gå att plocka ur, den sitter i princip lodrätt. tror att vajern måste lossas.Joche wrote:Jag misstänker att det sitter en sprint i pedalen som man kommer åt underifrån, det känns lite som så med fingrarna. Fast det känns inte troligt eftersom pedalen sitter stenhårt i sidled men rör sig mjukt och fint upp och ner.
Någon som vet hur man får bort den?
Federico
Vajern är borta, men de två bläcken som skapar ett länksystem mellan pedal och vajer är kvar och tar emot benskyddet innan pedalen är helt nere. Det känns som att de hänger ihop med sprinten på något sätt men jag kommer verkligen inte åt att se hur det ser ut.Federico wrote: pedalen ska tryckas i botten för att sprinten (pinnen) ska gå att plocka ur, den sitter i princip lodrätt. tror att vajern måste lossas.
sprinten är bara en lös pinne med en skalle, enklast är att dra upp den med ett magnetverktygJoche wrote:Vajern är borta, men de två bläcken som skapar ett länksystem mellan pedal och vajer är kvar och tar emot benskyddet innan pedalen är helt nere. Det känns som att de hänger ihop med sprinten på något sätt men jag kommer verkligen inte åt att se hur det ser ut.Federico wrote: pedalen ska tryckas i botten för att sprinten (pinnen) ska gå att plocka ur, den sitter i princip lodrätt. tror att vajern måste lossas.

Federico
Nu är pedalen lös! Och jag behövde inte förstöra den. Fantastiskt. Samt väldans skönt att man inte betalar dremeln per gång den är användbar.Joche wrote:Funderar på att kapa bort hela pedalen och köpa en ny efter lackeringen.
Tack så jättemycket för din kunskap och pedagogik. Det gav mig inspiration att fortsätta!