Heisann!
Hva slags felg-halvdeler består SIP´s Wide Tyre Kit av?
En bred PX-del og ....?
Ø
SIP Wide Tyre Kit
SIP Wide Tyre Kit
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Re: SIP Wide Tyre Kit
innerhalvan mot kopplingen är den breda halvan på en cosa-fälg, ytterhalvan är den breda delen på en PX fälg.Svint1 wrote:Heisann!
Hva slags felg-halvdeler består SIP´s Wide Tyre Kit av?
En bred PX-del og ....?
Ø
cosafälgen är något bredare än PXfälgen.
Federico
Men hur fungerar detta då? Har scooterpolare som har köpt breddnings kit och därmed behövt korta svingen (alltså flyttat motorn till höger) för att scootern ska spåra/däcket få plats. Behöver man göra denna operation även med Sips wide tyre kit eller är det bolt on? Det står ju inget på websidan.
//Lambretta Luna Sport
//Vespa PX 200 E
//Vespa Primavera Race
//Vespa PX 200 E
//Vespa Primavera Race
-
- Lärling
- Posts: 583
- Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
- Location: Öglunda, Axvall, Skara
- Contact:
Sip:s wide kit bygger på en spacerbricka från en extern tillverkare, sedan har sip tagit fram hemmasvarvade "muttrar" som består av en insexbult som är urborrad och gängad. Denna modifiering gör att man slipper byta pinnbultarna i bromstrumman. Annars är SIP-kit:et precis samma som övriga wide-kit och man måste kapa svingen.
Även om man kapar svingen så ger wide-kit:et ett ocentrerat bakhjul, men det är så pass lite.
Även om man kapar svingen så ger wide-kit:et ett ocentrerat bakhjul, men det är så pass lite.
Federico
det funkar säkert, men är det snyggt när bakhjulet sitter ocentrerat i skärmen? Inte ens med kapad sving sitter det 100%. Kanske inte syns så mycket på en PX med plastkåpa längst ner på skärmen, men de gamla vesporna med avrundat skärmslut blir centrum tydligare.arfwidson wrote:Har kört med okapad sving och breda däck i 2 år, funkar bra för mig.
/Samuel
Federico