Som synes en toppentillställning med toppenväder och massor med scootrar. Det talades om 120 stycken. Är det rekord?
Att starta från Sjöhistoriska museet i stället för Wenner-Gren Center var en fullträff. Där finns fikamöjligheter för den som kommer tidigt och den spirande grönskan ger en snygg inramning åt det hela.
Den nya, längre färdvägen längs stans vattenlinje var också en hit. Det märks dock att man inte kör växlat till vardags längre. Kopplingshanden kändes ganska trött när vi kom fram till Nytorget.
/Jörgen
Last edited by Bergfors on Sat 16 May 2009, 20:45, edited 1 time in total.
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
wanten wrote:Alfred fick inte åka med, men han mötte upp på Nytorget.
Från sin utsiktsplats såg han många snygga scooters och ett par andra snygga scooter dogs!
wanten wrote:Alfred fick inte åka med, men han mötte upp på Nytorget.
Från sin utsiktsplats såg han många snygga scooters och ett par andra snygga scooter dogs!
Scooter dogs... Jo du. Jag gick ner på knä när Alfred satt som en staty på Nytorget, för att hälsa på honom. Först undrade jag om han möjligtvis var fejk, dvs uppstoppad, för han svarade inte på tilltal, tills jag såg att han hade fokus på en annan scooterdog och gav blanka i om jag fjäskade....
Den något framåtlutande körstilen är en ren säkerhetsåtgärd.Den drar iväg nåt grymt när dom 50-åriga korklamellerna skickar iväg alla fyra hästarna samtidigt,risk att man slår runt.
Vi började med att lasta av GTS300 & LX125 på "dasslocket" och mötte upp med Mavio & The Boys på Hornsgatan för fika sen bar det av till Sjöhistoriska och jag måste hålla med om att det är 100 gånger bättre utgångsplats än WennerGren. Roligt att se är både gamalt & nytt blandas och att se alla glada miner från både deltagare & åskådare längs kortegevägen. Ingela som lånade en Vespa av mig (vi bytte friskt under vägen) är helt såld och till nästa ScooterPremiär så ska hennes Starck Design Aprilia Moto 6.5 ha sällskap av en Vespa, om det blir gammalt eller nytt återstår att se. Här kommer mina bilder från dagen....
Vill passa på att be om ursäkt till dom 2 på en ny fin vit Vespa LXS som jag kladdade ner med bränt gummi & rök utanför Slottet, lovar att kolla bakom nästa gång....
DP says: Nästa "event" Custom Bike Show i Norrtälje 6 Juni.....