Stella med fyrtaktsmotor!

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
Bergfors
Lärling
Lärling

Stella med fyrtaktsmotor!

Post by Bergfors »

http://2strokebuzz.com/2009/05/the-new- ... #more-5224

Går knappt att skilja från en PX på utsidan!

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Det ser inte ut att vara mycket kvar av tanken, men 120 miles/US gallon, blir 0,196 l/mil. (om jag räknat rätt)
Isåfall, räcker en 4 literstank lika långt som en PX som drar 0,4 l/mil med en 8-literstank. :grin:
aryan
Lärling
Lärling

Post by aryan »

Kul, jag undrar bara varför man inte har försökt få tvåtaktsmotorn renare med direktinsprutning så som man gör med utombordsmotorer. Men det kanske skulle bli ännu dyrare.

/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

aryan wrote:Kul, jag undrar bara varför man inte har försökt få tvåtaktsmotorn renare med direktinsprutning så som man gör med utombordsmotorer. Men det kanske skulle bli ännu dyrare.
Troligen skulle det bli dyrare då det behövs spridare, högtryckspumpar, datoriserat styrsystem m.m.
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Framgår även av artikeln att på grund av att de varit tvungna att skär ur karossen för att få i motorn så har de även varit tvungna att bulta fast en rör-ram invändigt.
Post Reply