Göteborg: parkeringsprotest på Heden 2 maj kl 9-12

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Göteborg: parkeringsprotest på Heden 2 maj kl 9-12

Post by TMax500 »

Nu är det dags! Den 2 maj kl 9-12 protesterar vi på Heden mot de nya, försämrade, parkeringsreglerna (se separat tråd).

Vi ställer alla scootrar, motorcyklar och moppar på p-platserna på Heden och ta upp en ruta per hoj. Betalar för oss i god ordning och går sedan fikar. Om några hundra hojar av alla de slag parkerar på Heden så tar p-platserna snart slut och det blir ett himla liv på de bilister som inte får plats.
Syftet är ju inte att reta bilister, utan att få dit media så vi får uppmärksamhet, och press på trafikkontoret att gå tillbaka till den utmärkta cykelställsreglen.

1600 underskrifter på två dagar
-------------------------------------
Helgen som gick var vi (några frivilliga) på Mc-dagarna ut på Säve och samlade namn till protestlistor. Vi fick ihop över 1600 namn! Så det är många som inte gillar de nya reglerna. T om Polisen skrev på, en av dem skulle själv komma till Heden med sin hoj.

HÄNG PÅ!
Det är dags att göra något, och inte bara tugga i sig vad politiker och tjänstemän beslutar. Vi kan bli riktigt många den 2 maj och media är på!
Metro skrev om oss idag, GT skrev igår, Sveriges Radio sände idag på Västekot, G-P skriver i Motorbilagan på onsdag etc etc...

Ses på Heden!

//TMax - som skall köra moppe den 2 maj. En hel p-plats för en liten moppe... Oerhört provcerande! :-)
Last edited by TMax500 on Mon 27 Apr 2009, 13:39, edited 1 time in total.
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Post by Bill Hicks »

Jag kommer!
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Post by Bill Hicks »

Lyckat blev det. En typ 12 scooterister protesterade, fikade och tjötade. Vi kör igen 30 maj.
Popolino
Entusiast
Entusiast

Post by Popolino »

Ja det var trevligt. Det var en hel del dråpliga händelser man fick uppleva... :grin:
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Vi blev 600 på Heden!

Post by TMax500 »

Hej alla,
Vi var 600 hojar av alla de slag på Heden idag! Inklusive ett antal scootrar, då förstås. Se kommentarer ovan. Det blev varken den planerade moppen eller (maxi-)scooter för min del. Fick låna ut den till min hojlösa granne som tog min TMax till Heden. Så jag körde min Triumph. Får duga det med! ;-)

GP, GT, P4 var på plats och gjorde intervjuer. En ny pressrelease har gått i väg - där bl a handlare i centrum uttalar sig om att vi inte borde behöva ta upp en hel ruta med våra små fordon.

Trafikkontoret har faktiskt hört av sig och vill ha ett möte i kommande vecka. Vi får se vad de vill säga.

Men, om det inte händer något "positivt" i frågan så kör vi 30 maj igen. Samma tid, samma plats. Be there!
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

Det lät som om ni hade en heltrevlig picknick där på parkeringen. Det finns inga bilder ni kan lägga upp för oss i södern som varken har GP eller GT
/Michaele
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Länkar med bilder

Post by TMax500 »

Post Reply