Ärade Vespister
Ska montera min nyinköpta hastighetsmätarvajer (hölje och allt) till en 125 GTr 73a. Har fått med en liten kopparbussning - jättefin:-). Kalla mig gärna dum men jag har inte helt koll på var den ska sitta??? Antar att den ska sitta i änden på vajern nere vid kopplingen till hjulet - men hur ska den sitta - har försökte att klämma fast den men det funkar inte!
Please - ge mig lite tips! Måste ju få ihop Vespan nu efter tre års (inte så intensiv) renovering! Tack på förhand.
/Andreas
Montering hastighetsmätarvajer??
-
- Mästare
Hej Andreas.
Den ska som du skriver sitta längs ned och ska sitta med svag klämpassing på höljet som man ibland får skala. När du sedan tajtar åt hylsan kommer bussningen att pressas samman och hålla wiren på plats.
vid hjulet ska det vara en liten kona i hålet där wiren går in och en liknande kona i hylsan som klämmer bussningen
Lycka till
/HB
Den ska som du skriver sitta längs ned och ska sitta med svag klämpassing på höljet som man ibland får skala. När du sedan tajtar åt hylsan kommer bussningen att pressas samman och hålla wiren på plats.
vid hjulet ska det vara en liten kona i hålet där wiren går in och en liknande kona i hylsan som klämmer bussningen
Lycka till
/HB