Fråga för Motorjournalens redaktör....

Allt off-topic, och annat kul som kanske inte alltid har med scooter att göra
Post Reply
DP
Lärling
Lärling

Fråga för Motorjournalens redaktör....

Post by DP »

Ciao Peter!!!

Har egentligen inget att klaga på när det gäller Motorjurnalen som jag gör allt för att inte missa men jag undrar över varför det är textat, kan det vara att TV9 tycker att alla dom som inte förstår Göteborska ska kunna hänga med i "tugget"???? Personligen har jag inget större problem med det då jag jobbar dagligen med Håkan 10 SM i Road Racing Olsson och lite då och då får besök av hans pappa Roland "Köla" Olsson, om än en större RR legend i Svedala så Göterbosrska är inget problem, bara en stilla undran....

DP says: För övrigt är DU & programet välkomna den 9 maj för en dag av Piaggio Gruppens bästa www.starol.se
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Svensktexten ska bara synas om man trycker fram den på text-tv. 199, tror jag. Den syntes inte hos mig.
/P
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

paka in da house:
Svensktexten ska bara synas om man trycker fram den på text-tv. 199, tror jag

Bor på landet med Boxer och tro mig jag har försökt stänga av textningen men det går ej, lite lustigt är att det bara (vet jag ju inte till 100% då jag inte kollat ALLT på TV9) är Motorjournalen som är på Svenska & textas....

DP says: Kan det vara som Rapport som är "textat för synskadade", hände på 70-talet....
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Ingen text hos mig som ser via Comhems kablar heller. Verkar vara ett problem hos dig/din operatör.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling

Post by Peter Sundfeldt »

Jo, texten är en service för hörselskadade och ska inte synas normalt. Vet att den syns hos vissa och vi har frågat kanalen, men vi har inte fått något vettigt svar. Översättningen är för övrigt mycket bättre nu när vi har fått en översättare med kunskap inom ämnet :grin: . Kommer gärna förbi en annan gång, men den 9:e maj är det både race på Ale Ring och 40-årskalas!
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Peter Sundfeldt wrote:Översättningen är för övrigt mycket bättre nu när vi har fått en översättare med kunskap inom ämnet :grin: .
Kul att du nämner det. Då såg jag rätt när jag tyckte mig se vännen Pakas namn flyga förbi som översättare.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Post Reply