*harkel* det där är Stortorget, Malmö
Det gula huset är landshövdingens residens, det röda huset snett över är Rådhuset och i bakgrunden St Petri kyrka.
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bluesman wrote:*harkel* det där är Stortorget, Malmö
Det gula huset är landshövdingens residens, det röda huset snett över är Rådhuset och i bakgrunden St Petri kyrka.
Då har dom skrivit fel i albumet som jag köpte på en loppis.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Bluesman wrote:*harkel* det där är Stortorget, Malmö
...och för övrigt är det där scooterpremiären i Malmö startar vaaaaarje år den 1 maj kl 14.00!
Min farfar jobbade som lokalredaktör för en dagstidning hela livet och tog alla bilder själv i den lilla staden han bodde. Han efterlämnade sig tonvis med bilder från 30-talet fram till 60-talet, vilka nu är skänkta till ett länsmuseum och även är digitaliserade. Farsan har enligt överenskommelse fri tillgång till dessa bilder, så min ambition är så småningom att botanisera bland dessa bilder och leta efter scootrar. Jag minns att farfar hade riktigt många bilder på gamla bensinmackar, något som jag kollade efter sist när jag rotade i hans bilder (ca 15 år sedan, innan familjen skänkte dem till muséet). Återkommer så fort det blir av...(kan dröja).
Ja, dom där Vällingbybilderna är speciella. Vi bodde i Hässelby, på Melongatan och fick det nybyggda Vällingby som shoppingställe. Jag har morsans Vällingbynegativ/bilder här - från -59 eller -60, där jag är med som liten knatte, ståendes vid fontänen med nån liten segelbåt i trä. Livet var enklare då - och se så få bilar som stod parkerade på innerstadsbilderna. F ö körde min farsa dagligen Lambretta (i kostym/rock och utan hjälm) till jobbet (på Vattenfall) som låg inne i stan då, i Klara-kvarteren. En dag small det men gubben klarade sej med ett brutet näsben. Those were the days.
/R
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Min farfar jobbade som lokalredaktör för en dagstidning hela livet och tog alla bilder själv i den lilla staden han bodde. Han efterlämnade sig tonvis med bilder från 30-talet fram till 60-talet, vilka nu är skänkta till ett länsmuseum och även är digitaliserade. Farsan har enligt överenskommelse fri tillgång till dessa bilder, så min ambition är så småningom att botanisera bland dessa bilder och leta efter scootrar. Jag minns att farfar hade riktigt många bilder på gamla bensinmackar, något som jag kollade efter sist när jag rotade i hans bilder (ca 15 år sedan, innan familjen skänkte dem till muséet). Återkommer så fort det blir av...(kan dröja).
Mvh
/ Fredrik
Google streetview har en funktion som kan hitta ansikten och reg-skyltar. Hade varit praktiskt i ditt fall med en programvara som kunde kanna igen gammalscootrar
Bluesman wrote:Ja, dom där Vällingbybilderna är speciella. Vi bodde i Hässelby, på Melongatan och fick det nybyggda Vällingby som shoppingställe. Jag har morsans Vällingbynegativ/bilder här - från -59 eller -60, där jag är med som liten knatte, ståendes vid fontänen med nån liten segelbåt i trä. Livet var enklare då - och se så få bilar som stod parkerade på innerstadsbilderna. F ö körde min farsa dagligen Lambretta (i kostym/rock och utan hjälm) till jobbet (på Vattenfall) som låg inne i stan då, i Klara-kvarteren. En dag small det men gubben klarade sej med ett brutet näsben. Those were the days.
/R
kul å höra,jag bodde på maltesholmsvägen 85,vita höghusen i h-by gård
Skulle ha begått köra-Goggo-till-jobbet-premiär idag då det var första morgonen med över 10 grader på termometern. Tyvärr så regnade det lite, och jag har rätt långt till jobbet, så jag fegade ur.
Fyra procent av Gävleborgs länsmuseums bildsamling är nu digitaliserat och sökbart via nätet. Tyvärr får jag inte upp alla bilder synligt i min dator (t.ex diaarkivet).