Är det någon som har testat polinis 115 cc kit på en V-50 ?
Har ett olympia 102 cc kit monterat nu men är ännu inte riktigt nöjd.
polini 115cc
Ok. Är det axet du menar eller den totala topphastigheten.?
Vad har du för förgasare till olympian 102cc och vad har du eller
kommer du kanske att skaffa till den andra 115cc..
Måste tillägga att jag inte har testat 102 Olymp men har gått och funderat på att gå från 75cc till just 102 Olymp.
Vilken utväxling har du nu,primärdrevet mm.
Blev lite intreserad av just hur du menar med att den verkar slö..

Vad har du för förgasare till olympian 102cc och vad har du eller
kommer du kanske att skaffa till den andra 115cc..
Måste tillägga att jag inte har testat 102 Olymp men har gått och funderat på att gå från 75cc till just 102 Olymp.
Vilken utväxling har du nu,primärdrevet mm.
Blev lite intreserad av just hur du menar med att den verkar slö..

-
- Drömmare
Hej!animalboy wrote:Axet är det inget fel på, iallafall inte på 1:an och 2:an men 3:an är lite segeare. kan ju bero på att utväxlingen och primärdrevet är utbytt till 22:63.
jag kör med 16/16 förgasrae men den blir nog utbytt mot en 19/19 förgasare om jag uppgraderar till 115cc kittet.
Jag har ingen olympia 102cc cylle eller någon polini 115 cc cylle, men jag har instruktionen till en polini 115cc cylle (samma instruktion som till min 6 kanaliga 75cc polinicylle).
I instruktionen står det att man skall ha en 24mm dellorto till 115cc cyllen och förlänga insugningsperioden ytterligare på en italiensk/tysk vev om man inte köper en färdig racevev.
Troligen gäller något liknande för en olympia 102cc cylle.
Om du vill att den skall gå bättre räcker det nog med att montera en större förgasare om du redan har en racevev eller har förlängt insugningsperioden på en italiensk/tysk vev.
Om jag var du skulle jag montera polinis reedinsug med en 24mm dellorto.
Själv tänker jag montera en 22 mm dellorto med polinis reedinsug till min polini 75cc racecylle.
Jag såg just av en slump att sip säljer 24/72 primärutväxling för din cylle.
Du har drevat mer än vad som rekommenderas för en olympia 102cc cylle + att du troligen har en för liten förgasare.
Hälsn Olov
vespa 50N 1967
-
- Drömmare
18-20 mm förgasare används normalt till 50cc cylindrar på ca 6,2 hkr.animalboy wrote:24 mm dellorto låter väl lite saftigt tycker jag, borde det int fungra med en 19 mm?
ang vev: så har jag en italiensk/tysk orginal vev men funderar på att byta till en racevev ovh vilken skall man då välja?
Klart att det går med en 19mm förgasare, men då kan du inte förvänta
dig att du skall kunna få ut full effekt av cylindern.
Hälsn Olov
vespa 50N 1967