Sadel PX200

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
Martin O
Lärling
Lärling

Sadel PX200

Post by Martin O »

I en tidig 80-tals broschyr visas stolt upp ett förvaringsutrymme i sadeln där man kan förvara tex. ett regnställ. Det finns inte på min 95:a. Varför och när försvann detta förvaringsutrymme?
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Image

Du menar denna bild?
Regnstället är väl bara inknölat i sadelstommen? Om man gör så, så stinker väl regnstället av bensin och möjligheten finns att även de övriga kläder man fömodligen är iklädd i stinker efteråt om man har drabbats av nederbörd.

Kanske bättre att bli blöt? :grin: :evil:

EDIT
Regnstället kan även falla ner & täppa till luftintaget i chassit. :sad: :cry: :(
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Det var inte Armanikostymen jag tänkt mig där. :D Däremot som låsförvaring.
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Re: Sadel PX200

Post by Hedge »

Jag använde undersidan av min sadel till lås- och regnställsförvaring på min 91'a. Dock ska man som sagt ha klart för sig att allt man förvarar där både kletas in med olja/bensin och luktar därefter.

Jag gissar att man på senare år moderniserat sadeln så att utrymmet försvunnit, min hade fortfarande den gamla designen med fjädrar etc.

Martin O wrote:I en tidig 80-tals broschyr visas stolt upp ett förvaringsutrymme i sadeln där man kan förvara tex. ett regnställ. Det finns inte på min 95:a. Varför och när försvann detta förvaringsutrymme?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Post Reply