Hej Hur mycket färg går det åt till en smallframe och vad kostar färgen, (ca pris)har ingen koll, och skall innhandla färg snart .
Kan eventuellt köpa sikkens färg genom en bekant,(är det bra färg?) och hoppas det går att blanda till PIA 402 ändå.
Woodstock wrote:Om du köper en (1) liter billack är du på den säkra sidan. Vill minnas att priserna ligger på ungefär 350-500 kronor beroende på kulör.
Jag har bara hört gott om Sikkens, så det blir säkert bra.
Mvh
/ Fredrik
dom priserna va nog ett tag sen,betydligare dyrare idag,ska man dessutom ha metallic så blir det verkligen dyrt(om man inte kan köpa momsfritt av lackarn direkt).Vill minnas att vissa brytfärger kostar 3000kr./L,men då snackar vi metallic,vattenbaserat.Annars,vanliga solida(HS) färger kostar ca 1000kr./L+härdare då,men härdaren e dubbelt så dyr som färgen,men det går hälften så mycket,blandas 2:1,sen lägger man två lager,inte fyra.Kan va bra att köpa en liter,så man har över om det blir nån skada nånstans.Men hör med din lokale lackare,så kan du kanske köpa billigare.
Jag skulle handla färg idag, PIA 402 hos Auto-herba då killen som skall blanda säger att 1L färg blir 2L sprutfärg, har på forumet blivit rekomenderat att 1L färg räcker till Primavera, menar man då 1L färdigblandad dvs 1/2L färg räcker eller?
ja,en halvliter räcker om det bara e utvändigt(ram,styre,framskärm,motorkåpa å baklyse),men som jag sa tidigare så kan det vara bra att ha en skvätt över för framtida skador.