Nu får jag nog komma och Messerschmitta lite

:
Messerschmitt hade först 175 cc Sachsmotor (KR 175) och sedan Sachs 200 cc (KR 200, 201 osv). Man gjorde även en liten serie (ca 300 st) fyrhjuliga varianter med Sachs 500 2-cyl motor. Denna kallades Tiger, men den korrekta beteckningen är FMR TG 500. FMR hette man då man inte längre fick använda namnet Messerschmitt. Samtliga motorer var 2-takt.
Heinkel Kabin/Trojan hade först 175 cc (samma som Heinkel Tourist) men senare 200 cc fyrtaktsmotor, båda av egen konstruktion.
BMW Isetta hade både 250 cc och 300 cc fyrtaktsmotorer, båda av egen konstruktion, i princip fläktkylda varianter av deras encylindriga motorcykelmotorer.
Såväl Isetta som Heinkel fanns i både tre- och fyrhjuligt utförande.
/Jonas - som haft Isetta, Heinkel, Fram King Fulda och Bond Bug, och en gång blivit skjutsad i en FMR TG 500!