Någon som känner för en längre lördagsutflykt?

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Post Reply
Ronnie
Lärling
Lärling

Någon som känner för en längre lördagsutflykt?

Post by Ronnie »

Vissa av er minns säkert Café Sylvia i Eskilstuna- vi var där och käkade på Eskilsphenia förra sommaren och nu har de även lovat att låta oss husera där och göra vad vi vill (inom rimliga gränser) under årets upplaga om vi vill.

Hur som helst, lördagen den 30:e Maj har de någon slags invigning av sin nya uteservering. Pigge, som äger stället, har frågat mig om jag kunde försöka dra ihop lite folk som ville komma dit på scooter och parkera utanför. Jag sade att jag inte kunde lova något, men att jag skulle höra mig för och se om det gick att styra upp lite folk. Så - nu hör jag mig för här bland annat.

Det kommer att vara någon slags designmarknad, något band som spelar och lite annat lattjo. Tror inte allt är färdigplanerat ännu. Inget speciellt egentligen. Som sagt - jag sade till honom att det inte är säkert att jag kan få ihop folk eftersom det inte bor så många scooterister här i stan, men om någon/några i Mälardalsregionen eller Sthlm känner för att ta en lite längre lördagstur kan det ju vara ett bra mål. Det går säkert att fixa sovplatser om någon vill stanna kvar på kvällen och ta ett par öl eller tio också. De har fest på kvällen…
Mikael Dunker
Nybörjare
Nybörjare

Post by Mikael Dunker »

Klart intressant. Ska kolla läget bland Gävle Scooters, kanske några som vill hänga på ner till er!
Grafisk formgivare av Scooteristen
Vespa Sprint -73, Vespa Super Sport -66
Medlem i:
www.gavlescooters.se
www.visbyvespaclub.se
www.scooterklubben.com
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Oj - är det inte lite långt att sitta och åka från Gävle för en fika? :wink:
Jättekul om ni kommer såklart, men förvänta er inget speciellt - det är trots allt bara en "liten" caféinvigning.
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Tänkte bara höra hur det ser ut inför lördagen. Är det några i närheten som tänkt sig svänga förbi? Killarna som äger cafét behöver nämigen veta om de skall lämna lite plats för scootrar utanför i så fall...
Ronnie
Lärling
Lärling

Avstyrt!

Post by Ronnie »

Eftersom ingen svarat här i tråden eller hört av sig förmodar jag att ingen tänkt sig hit, men för säkerhets berättar jag ändå att det inte blir något imorgon, så att ingen får för sig i sista minuten att svänga förbi.

Känns lite taskigt mot ägarna om de skall behöva hålla på och rodda och sedan kommer inte mer än max ett par, tre stycken nämligen... :wink:
Post Reply