Scooterfika + tur i Göteborg

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Post Reply
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Scooterfika + tur i Göteborg

Post by Bill Hicks »

Imorgon kl 14 så hälsar vi våren välkommen på Bar Centro (kyrkogatan vid NK). Därefter blir det en skön innerstadstur med flera möjligheter till kaffe/käftsmäll/bulle...är man tedrickare så får man nog ta med egen påse.

Klä er snyggt (inga rymdhjälmar eller allvädersoveraller)...och glöm inte nya underkläder om olyckan skulle vara framme
Fredrik
marre
Lärling
Lärling

Re: Scooterfika + tur i Göteborg

Post by marre »

Bill Hicks wrote: Klä er snyggt (inga rymdhjälmar eller allvädersoveraller)...och glöm inte nya underkläder om olyckan skulle vara framme
Fredrik
scooterlajv? :grin:
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Eländes, snöyra och 0,4 grader ute när jag vaknar. Visst hade jag tänkt komma men det finns ju gränser ...
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Post by Bill Hicks »

Två plus och uppehåll nu. Lite fukt i luften kan väl inte stoppa en Isle of Man-scooterist?
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Uppehåll är en klar överdrift, åtminstone hos mig. Och jag klarar mig väl men att tvinga ut någon av mina torra och varma scootrar i det här skitvädret känns hjärtlöst ...
/jen
scooterdaddy - gammal är äldst
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling

Post by Peter Sundfeldt »

När jag gick ut på min gata i Linnéstaden i Göteborg vid 12.30 regnade och blåste det på ett intensivt Göteborgs-sätt. Någon timma tidigare, 11.18, rapporterade mr Bill Hicks om uppehåll från stadens västra delar...
Åkte bort till garaget vid 13.30, men då var vädret fortfarande inte alls lockande och jag skrinlade planerna på en scooter-tur. Skiftade ett par däck till Touring 200, fixade med 2CV-skåpet, gick bort till jobbet (samma område) och läste in lite kompletterings-speakrar till programmet från Genèves bilsalong som redigeras just nu.
Då, 15.30, var det minsann uppsprickande och jag frågade per SMS Mr Hicks om läget.
3 scootrar, 7 personer, soppatorsk och en sur motor blev svaret. Men körde, det gjorde de!
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
LENY
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Storgöteborg

Post by LENY »

Då jag för tillfället befinner mig i "de yttre delarna av Göteborg", kunde jag inte delta i den gemensamma Rideout:en utan ordnade en själv.

Det blev en 7 timmars resa runt ön Basse Terre med några stopp för sevärdheter.

Som synes av bilden så var väglaget mycket bra, men längs kusten kunde det vara lite blåsigt. Stackars mig..... 8)

Well well, i morgon åker vi hem, så jag hinner säkert få en släng av riktig snålblåst och nollgradigt innan det tar slut för säsongen

Image
Lambretta LUNA 50s Sport -68
Lambretta LUNA 50s Sport -69
Post Reply