Originalfärg till PX
Originalfärg till PX
Jag undrar var man kan köpa originalfärg till min PX 200 -90. Den är vit. Jag bor utanför Malmö.
Nix, han har ingen spectrometer utan går helt och hållet på färgkartor samt recept via databaser. Jag blev inte imponerad över deras färgseende och färgtolkning när jag behövde färg till min Primmy (dock var det inte gubben själv som kollade färgen den gången, utan en av hans anställda). Han har f ö flyttat ett kvarter nyligen (svårt att hitta till de nya lokalerna).Martin O wrote:Lackimporten på Sorgenfri industriområde. Billigt och bra. Har du lackkod, blandar han. Tror han har spectrometer också.
Jag vet två färgaffärer i Malmö som har spectrometer (eller någon sorts färgkamera iallafall). Har glömt vad de heter, men den ena ligger i Fosie Industriområde (längs vägen till Kävlinge) och den andra vid industriområdet mitt emot skjutbanan vid Spillepengen utmed Västkustvägen mot Arlöv/Lomma.
Sedan finns det en färgaffär som har vissa färkartor till Piaggio (främst 80-tal) som ligger på Sporregatan vid Jägershill Industriområde - Färgprodukter AB.
Mvh
/ Fredrik