Tänkte att en tråd som behandlar pakethållare till scootrar kunde fylla sin funktion för alla pakethållarfetischister. Bilder på fram- och bakpakethållare till scootrar efterlyses därför.
Jag börjar med bilder på några bakpakethållare till smallframe samt en universal frampakethållare (har dessutom ytterligare en frampakethållare på ingång som jag postar framöver):
Har haft ytterligare en variant av bakpakethållare till min Primmy som jag ska försöka leta upp en bild av så småningom (Ful, men dock en pakethållare. För övrigt såld till en medlem i SSK).
Två nya pakethållare att redovisa, den första en hemmatillverkad bakpakethållare. Fick en pakethållare till en Yamha SR 500 av en kompis som jag sågade itu (pakethållaren, inte kompisen). Hade sådan tur att hålen till fästet på pakethållaren passade med hålen som fanns i bakkanten på Primmyn. Behövde endast böja till de två stagen från SR-pakethållaren litegrann:
En standard frampakethållare från 70-80-tal. Finns liknande nyproducerade:
Har ytterligare två bakpakethållare som jag ska fotografera av och lägga upp, bl a en original pakethållare till Primavera som jag köpte härförleden. Håll utkik!
marre wrote:Jag som tycker pakethållare förstör vespans skönhet..
Som sagt, vissa tycks tro att en pakethållare är utsmyckning. För mig fyller den en praktisk och nödvändig funktion eftersom jag använder scootern som enda fordon året runt. Du anar inte så mycket grejer jag har transporterat på pakethållare...
Visst är pakethållaren viktig. Förra veckoslutet tranporterades en 2 meter lång 30x30 L-profil i aluminium.
Jag lyckades binda den stående på pakethållaren. Det var bara flaggan som saknades.
Martin O wrote:Visst är pakethållaren viktig. Förra veckoslutet tranporterades en 2 meter lång 30x30 L-profil i aluminium.
Jag lyckades binda den stående på pakethållaren. Det var bara flaggan som saknades.
He-he, låter som en syn att se. Tur du inte lade aluminiumprofilerna på bredden...
Jag har för övrigt ett härligt flyttminne i en av mina gamla folkabubblor: när min f d sambo skulle flytta hem till mig, transporterade vi hela hennes bohag i och på (takräcke) min folkabubbla - t o m hennes tvättmaskin fick vi in i bilen genom att demontera ett framsäte!
marre wrote:Jag som tycker pakethållare förstör vespans skönhet..
Som sagt, vissa tycks tro att en pakethållare är utsmyckning. För mig fyller den en praktisk och nödvändig funktion eftersom jag använder scootern som enda fordon året runt. Du anar inte så mycket grejer jag har transporterat på pakethållare...
Mvh
/ Fredrik
Aha! Är du mods?
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Japp, har köpt på mig hela mods-kitet (fast när ingen ser brukar jag stå framför spegeln i kvinnokläder och dansa till Vikingarnas trallvänliga låtar).
När jag renoverade lägenheten körde jag allt som inte budades från IKEA på scootern, dvs målarburkar, tarkettgolv (40 m2), golvlister (15 m om jag minns rätt) och gud vet vad.
Gick jättebra med pakethållare! men inte snabbt...
C
satt på min vespa pk50 när jag köpte den , tycker den är rätt så fin faktist pakethållaren altså praktisk som fan oxå ! ner vikbar så man får en stor yta att sätta grejjer på !
Pakethållare är kul! Jag letade en hel del innan jag hittade en jag gillade till min Silver Special. Ville inte ha ett stort åbäke som förstör formspråket, men samtidigt kändes ett sprintrack, som många andra kör med, lite litet. Slutligen snubblade jag över den här, som är gjord för att följa S3:ans linjer, men ändå är ganska rymlig. Dessutom går den att fälla ut och blir då nästan dubbelt så stor om man skall resa tungt packad.
Jag är iaf nöjd!
Last edited by Ronnie on Thu 02 Jul 2009, 20:36, edited 1 time in total.
Tackar! Impulsköpte den av vår man i Knutby när jag var ute på en liten utflykt i höstas...tror det var något slags provex så det finns nog inte fler i Sverige. Vilket gör det extra kul.
I'm looking for a certain porter, that is unfortunately not available in Germany. If someone has such a porter at home and is willing to sell it I will be glad about a privat message with a picture and the price.
Thanks a lot
I just tried to put on a photo to my post but it's actually not working. So I'm talking about the very first porter that is shown in this thread. (the one that is installed on a blue vespa)