Hejsan!
Efter att ha spenderat åtskilliga timmar här på forumet beundrandes era vackra fordon och imponerande kunskaper sällar jag mig äntligen till den ärofyllda skaran som kallas Scooterister.
Idag köpte jag min första Vespa, en V50 R från 1969. Nu följer lite fix, trix och puts innan premiärturen. Med tanke på att mina mekarmeriter sträcker sig till att laga punktering på cykeln, så förvarnar jag er härmed att ni kanske får se en hel del av mig här på forumet...
Knappt en rostfläck överhuvudtaget - inte ens på underredet. Har stått i varmgarage så gott som hela tiden sedan renoveringen (förutom när den körts förstås) så vitt jag förstod det - eller var det inte så, Wally?
Ronnie wrote:Knappt en rostfläck överhuvudtaget - inte ens på underredet. Har stått i varmgarage så gott som hela tiden sedan renoveringen (förutom när den körts förstås) så vitt jag förstod det - eller var det inte så, Wally?
Jo, det stämmer. Förre ägaren trodde att hans far använt någon form av båtfärg vid omlackeringen, vilket kanske kan ha gjort den extra tålig?