Misstänker att jag senare behöver ett verktyg till att sätta fast bensköldslisten. Finns det någon snäll själ där ute som har ett sådant verktyg och som skulle kunna göra en skiss med lite mått och radier på och mellan hjulen som trycks ihop? Jag tror mig kunna tillverka ett verktyg ganska enkelt, det ser ju inte helt svårt ut på bilderna...
Har köpt den övre kromade varianten. Menar du verkligen att den bara skruvas på plats. Jag "torrmonterade" den och tyckte att det var ganska stora glipor mellan listen och skölden så jag trodde att den skulle klämmas åt för bättre passform??
Har köpt den kromade också, men den har ju kanter som en kniv som hyvlar av lacken bara man kommer i närheten av benskölden med den!
Dessutom passar inte hålborrningen.
Ändå verkar den glappa rejalt i spåret om man skulle vågat montera den, vilket jag aldrig lär göra.
Jag frågade om det gick att hyra verktyget inne på EM när jag köpte min list igår. Det kunde de inte hjälpa mig med. Jag ska göra ett nytt försök när de öppnar igen på tisdag och någon mer listkunnig finns på plats. Finns det annars någon vänlig forumsvän i Göteborgstraken som har ett verktyg att låna ut?