Hej.
Vet nån var man kan köpa 9 tums fälgar verkar inte finnas på sip-scooters eller emscooters. vad står 2.10-10 för?
9 tums fälgar?
Re: 9 tums fälgar?
10 tum x 2.10 tum passar 10"x 3.00" och 10" x 3.50" däck.piaggio wrote:vad står 2.10-10 för?

Re: 9 tums fälgar?
annonsera på SSK marknaden, måste finnas massor med bättre beg liggandes då de flesta byter till 10" konverteringsfälgpiaggio wrote:Hej.
Vet nån var man kan köpa 9 tums fälgar verkar inte finnas på sip-scooters eller emscooters. vad står 2.10-10 för?
Federico
fördelar med 10":piaggio wrote:Okej tack för svaren. Är det bättre med tio tum fälgar eller byter dom flesta för utsendes skull?
- Större diameter = Högre utväxling = Högre toppfart
- Större diameter = Bättre väghållning
- Det finns mycket bättre däckutbud till 10"
fördelar med 9":
- Vespan ser ut som en original svensk V50
- Det kostar att konvertera till 10", man behöver fälg, slang, däck, uppskattningsvis 2000kr om man ska ha allt inkl frakt.
Federico
Behöver du en öppen eller stängd fälg? Jag har en 9 tums fälg över som jag inte har användning för. Den öppna modellen!
Dessutom bytte jag från 9 tums till 10 tums med konverteringsfälgar. Priset ca 150 kr fälg. Ett redigt kap. 350 kr hjul med däck, tyvärr var det inga continentaldäck som följde med hehe.
Dessutom bytte jag från 9 tums till 10 tums med konverteringsfälgar. Priset ca 150 kr fälg. Ett redigt kap. 350 kr hjul med däck, tyvärr var det inga continentaldäck som följde med hehe.
du köpte alltså begagnade 10" konverteringshjul?anz wrote:Behöver du en öppen eller stängd fälg? Jag har en 9 tums fälg över som jag inte har användning för. Den öppna modellen!
Federico
Jag har en eller två niotumsfälgar liggandes, dock är jag osäker på vilket skick de är i. Men vill du ha någon av dem, så säg till via PM. De har suttit på sluten (fyrbultad) fälg.
Mvh
Guran
Mvh
Guran
anz wrote:Behöver du en öppen eller stängd fälg? Jag har en 9 tums fälg över som jag inte har användning för. Den öppna modellen!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!