Hej Scooterlovers!
Jag har en fullhydralisk skivbroms på min Vespa 180 SS.
Den funka skitbra och har räddat mitt liv några ggr, men den är ju så jävla ful.
Vad som verkligen får mig att ligga vaken om nätterna med ånga, är bromscylindern på styret.
Vad jag skulle behöver är lite sköna förslag på vad jag kan göra för att få mitt styre rent från "föroreningen" men ändå inte få för dålig broms och vägegenskaper.
Halvhydralisk? hur mycket sämre bromsverkan är det igentligen
Finns det någon superliten custombromscylinder som kan gömmas i styret eller eller eller eller.....
Orginalgaffeln som ligger i källaren är ju det ultimata drömmen men hur kan man få den å matcha prestandan på en pxgaffel med bitubo och fullhydraliskskivbroms?
Tacksam för glada tillrop och konstruktiva förslag
Mvh Calle
Estetik och skivbroms
Re: Estetik och skivbroms
Heisann!
Full-hydraulisk er en drøm å kjøre med i forhold til semi-hydraulisk.
Du får samme effekt av bremsen med semi, men ikke samme "feeling" med bremsen...
Ellers så har jo Worb5 et alternativ;
http://www.worb5.com/shop_de_7/images/m ... 000010.jpg
Alternativt er å lage semi-hydrauliks, men å plassere bremsepumpen inni hanskerommet på SS´en...
Evnt slik;

Men det ser jo ikke så bra ut etter min mening...
Best for deg er nok vanlig styre med en liten Grimeca-pumpe i hanskerommet!
Lykke til og hiv gjerne inn noen bilder av doningen!
Ø
Full-hydraulisk er en drøm å kjøre med i forhold til semi-hydraulisk.
Du får samme effekt av bremsen med semi, men ikke samme "feeling" med bremsen...
Ellers så har jo Worb5 et alternativ;
http://www.worb5.com/shop_de_7/images/m ... 000010.jpg
Alternativt er å lage semi-hydrauliks, men å plassere bremsepumpen inni hanskerommet på SS´en...
Evnt slik;

Men det ser jo ikke så bra ut etter min mening...
Best for deg er nok vanlig styre med en liten Grimeca-pumpe i hanskerommet!
Lykke til og hiv gjerne inn noen bilder av doningen!
Ø
freeway wrote:Hej Scooterlovers!
Jag har en fullhydralisk skivbroms på min Vespa 180 SS.
Den funka skitbra och har räddat mitt liv några ggr, men den är ju så jävla ful.
Vad som verkligen får mig att ligga vaken om nätterna med ånga, är bromscylindern på styret.
Vad jag skulle behöver är lite sköna förslag på vad jag kan göra för att få mitt styre rent från "föroreningen" men ändå inte få för dålig broms och vägegenskaper.
Halvhydralisk? hur mycket sämre bromsverkan är det igentligen
Finns det någon superliten custombromscylinder som kan gömmas i styret eller eller eller eller.....
Orginalgaffeln som ligger i källaren är ju det ultimata drömmen men hur kan man få den å matcha prestandan på en pxgaffel med bitubo och fullhydraliskskivbroms?
Tacksam för glada tillrop och konstruktiva förslag
Mvh Calle
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)