Polini 115cc
Polini 115cc
Har monterat polinis 115cc cylinder på min Vespa APE50. Dom säger på den tyska hemsidan som säljer cylindern, att man bör ha ett öppnat vavparti. Att den öppnar tidigare då, förstår jag, men hur viktigt är det? just nu har jag original 16mm förgasare. Har en Dellorto PHBG 21mm som jag ska skruva dit senare. Tycker väl inte att det blev den efektökningen som jag trott. Ska ju ge ca 10 häster, men då naturligtvis med öppnad vev, större förgasare. och ett avstämt avgas. Blir det en stor skillnad om jag öppnar veven? Fick med en skiss, hur jag skulla slipa ur veven. . Men hur viktigt är det nu?
Re: Polini 115cc
kolla smallframedelen i forumet och du får svaret. vevenens öppningstider är helt avgörande för hur mycket din motor kan varva, med andra ord sätter originalveven stopp före de varvtal där cylindern ger den utlovade effekten.sr 500 wrote:Har monterat polinis 115cc cylinder på min Vespa APE50. Dom säger på den tyska hemsidan som säljer cylindern, att man bör ha ett öppnat vavparti. Att den öppnar tidigare då, förstår jag, men hur viktigt är det? just nu har jag original 16mm förgasare. Har en Dellorto PHBG 21mm som jag ska skruva dit senare. Tycker väl inte att det blev den efektökningen som jag trott. Ska ju ge ca 10 häster, men då naturligtvis med öppnad vev, större förgasare. och ett avstämt avgas. Blir det en stor skillnad om jag öppnar veven? Fick med en skiss, hur jag skulla slipa ur veven. . Men hur viktigt är det nu?
lycka till
Federico