Polini 115cc

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
sr 500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Polini 115cc

Post by sr 500 »

Har monterat polinis 115cc cylinder på min Vespa APE50. Dom säger på den tyska hemsidan som säljer cylindern, att man bör ha ett öppnat vavparti. Att den öppnar tidigare då, förstår jag, men hur viktigt är det? just nu har jag original 16mm förgasare. Har en Dellorto PHBG 21mm som jag ska skruva dit senare. Tycker väl inte att det blev den efektökningen som jag trott. Ska ju ge ca 10 häster, men då naturligtvis med öppnad vev, större förgasare. och ett avstämt avgas. Blir det en stor skillnad om jag öppnar veven? Fick med en skiss, hur jag skulla slipa ur veven. . Men hur viktigt är det nu?
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Polini 115cc

Post by Federico »

sr 500 wrote:Har monterat polinis 115cc cylinder på min Vespa APE50. Dom säger på den tyska hemsidan som säljer cylindern, att man bör ha ett öppnat vavparti. Att den öppnar tidigare då, förstår jag, men hur viktigt är det? just nu har jag original 16mm förgasare. Har en Dellorto PHBG 21mm som jag ska skruva dit senare. Tycker väl inte att det blev den efektökningen som jag trott. Ska ju ge ca 10 häster, men då naturligtvis med öppnad vev, större förgasare. och ett avstämt avgas. Blir det en stor skillnad om jag öppnar veven? Fick med en skiss, hur jag skulla slipa ur veven. . Men hur viktigt är det nu?
kolla smallframedelen i forumet och du får svaret. vevenens öppningstider är helt avgörande för hur mycket din motor kan varva, med andra ord sätter originalveven stopp före de varvtal där cylindern ger den utlovade effekten.

lycka till
Federico
sr 500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by sr 500 »

Ok. Tackar.
Post Reply