Det ska vara en gummilist runt kanten mot frontskölden. Dock tätar den inte alltid så jättebra, min har lite glipor. Runt locket finns ingen list, bara två gummi-"pluttar" som ska hindra vibrationer.
/jens
Det är runt locket jag menar. Deet satt lite rester efter en list där. Den mot frontskölden är däremot frisk och fin. Skall se om jag kan pimpa med någon list i inkastet så det ser trevligare ut.
jencla wrote:Det ska vara en gummilist runt kanten mot frontskölden. Dock tätar den inte alltid så jättebra, min har lite glipor. Runt locket finns ingen list, bara två gummi-"pluttar" som ska hindra vibrationer.
/jens
Jo, det har du nog rätt i. Men frågan var ju egentligen om det skall finnas en list där och det skall det ju inte. Däremot vibrerar luckan ibland och många, däribland jag själv, har försökt tysta den med olika typer av gummilister, typ fönstertätningslist ...
/jens
Hanskfackets lucka stängde med en glipa, en 4 mm distans monterades så luckans framsida ligger i linje med resten av hanskfacket och låset greppar bättre. Låsets fjäder bytes mot en kraftigare.
Mässingsbiten popnitades fast.