"...parkeringsskada."

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
klinkhammer
Lärling
Lärling

"...parkeringsskada."

Post by klinkhammer »

Amenvafan!
Känner mig som en riktig gnällspik för jag postar bara när det är nåt problem...
Kommer ut nu på kvällen för att handla och går förbi min PX som står parkerad på MC parkering. Men stod den verkligen sådär nära strecket? Jahaja... någon har kört på den så att den vält och sen ställt upp den igen. För någon månad sen körde jag omkull och skrapade vänster kåpa. Den har givetvis inte vält åt samma håll. Nu har jag två buckliga och uppskrapade kåpor. Kicken och handtaget är också repade men mest irriterande är att skölden är ordentligt uppvikt där jag har låskedjan. (Den sitter mellan gaffel och dämpare och sen runt skölden.)
Jag knyter näven i fickan och hoppas att den MF som gjort det här får hemska mardrömmar där han blir tagen av vespapolisen. Hoppas du får restskatt DIN JÄVEL!
Att sen försöka anmäla detta till polisen tog ytterligare 45 minuter av mitt liv. Man ville inte ta emot anmälan, det görs på besiktningsstationer. "-men jag vill inte åka till Västberga på scooter mitt i vintern!" Men tillslut var det en kvinnlig polis som föreslog att jag skulle ta bilder på skadorna och gå in på en polisstation i stan så kunde de lösa det... Blev inte på bättre humör direkt.

Nu hoppas jag att ni som läser detta kan muntra upp mig med berättelser om hur enkelt det var att kommunicera med försäkringsbolaget (har bilsport/mc försäkring) hur hjälpsamma alla var och hur låg självrisken är.
/Johan
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Mycket trist att höra! :cry: :x

Fanns det kanske någon övervakningskamera i området? Även om man inte får reda på vem det var så kanske försäkringsbolaget förhåller sig mera positivt till fallet om de får se själv hur det gick till...
Post Reply