har du allerede de lange pinneboltene, men har mista en, eller kanskje knekt en?
-i begge tilfeller har du kanksje havna i en liten krise. vespaene våre bruker jo M7 gjenger, som er klin umulig å få tak i, de fleste steder i landet.
løsningen er enkel, og her har du en quick guide.
du trenger:
-drill
-vinkelsliper/jernsag
-6.8mm bor (vanskelig å finne! men om du kjøper løse M8-gjengetapper går det flott med 6.5:

M8 gjengetapper (da må du kjøpe "nøkkelen" du skrur med separat), eller du kan kjøpe et komplett sett. et helt sett med alt du trenger av gjengeverktøy kosta litt over 200 på biltema. løse M8-gjengetapper er dessuten et must om du ikke fikk tak i 6.8mm bor)

sett:

-M8 gjengestang, gjerne over en meter, så du kan feile et par ganger:

-minst 4 stk M8 muttere
-minst 4 stk fjærskiver, som passer på M8-skruer.
start med å borre gjennom alle de fire hullene. jeg viser bare illustrerende bilder, DEKK TIL VEIVA DI!! jeg fylte hullet med skumgummi fra en gammel madrass


de gamle gjengene synes fortsatt litt, men det tar gjengetappen seg av! nå kan du begynne å lage nye gjenger:

hvis du har kjøpt et sett med 3stk M8-tapper, så start med den som har de "sløveste" gjengene, og avslutt med den som har de skarpeste.
bruk vinkelsliperen eller jernsaga di til å kappe til gjengestanga til riktig lengde. legg gjerne en liten stripe med lim rundt der du vil at det ikke skal gå an å skru dem lenger ned.

screw 'em!

tre din flotte DR130 sylinder nedpå! (kanskje med stempel)

og til slutt toppen

tut og kjør

til dere som skal montere DR130 sylinder: en eller to av ribbene i ETT av hullene i sylinderen er litt for små. her vil dere bare trenge å borre opp litt med et 8mm bor, så går alt i boks!