Hanskfackets lucka stängde med en glipa, en 4 mm distans monterades så luckans framsida ligger i linje med resten av hanskfacket och låset greppar bättre. Låsets fjäder bytes mot en kraftigare.
Regulator till 6 volts signalhorn placerat i hanskfacket. "Startspärr" utgörs av den gröna kabeln, jordad enligt bild 2. Bild 3 ojordad, och är tänkt att vanligen vara inpillad bakom fästörat enligt blden nedan.
Snygga placeringar. Tycker själv det var det svåraste att få till. Själv byggde jag en "brygga" som jag fäste i press-falsarna under förgasaren och satte på cdi och en spänningsregulator av den mindre duells-storleken på den.
Dock får jag inte på ett vettigt luftfilter på förgasaren längre, utan bara ett nät, vilket kanske förkortar motorns livslängd en del (och gör den hopplös att köra i regn).
/JM
Last edited by primavera133 on Mon 01 Dec 2008, 12:15, edited 1 time in total.
Inte ännu, men det börjar bli många färger så jag måste nog göra ett snart, jag lägger in det då det är komplett.
aryan wrote:
Det ser snyggt ut men de två jordningar med poppnitar i bakskärmen? verkar vågade, är inte risken stor att rost/oxid kommer att ställa till det där?
/Aryan
Jag tror de klarar sig, det är en mässingsplåt med två tungor som är popnitad där. Flatstiftskontakter sitter ofta oskyddade. .
Ang jordningen: mässingsplåt och flatstiften klarar sin nog länge men jag tänkte mest på övergången aluminium nitar / stål karossen som kan oxidera lätt.
Sen har jag nu en undran till: måste man ha en 6V regulator till tutan? Ursprungligen 6V DC tuta på Lambrettan funkar hur bra som helst på 12V DC, men det kanske är annaorlunda med AC horn?
/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
aryan wrote:
Ang jordningen: mässingsplåt och flatstiften klarar sin nog länge men jag tänkte mest på övergången aluminium nitar / stål karossen som kan
oxidera lätt.
/Aryan
Popnitarna är av rostfritt stål.
aryan wrote:
Sen har jag nu en undran till: måste man ha en 6V regulator till tutan? Ursprungligen 6V DC tuta på Lambrettan funkar hur bra som helst på 12V DC, men det kanske är annaorlunda med AC horn?
/Aryan
Vet inte, visst kunde jag ha provat, eller letat reda på ett 12-volts horn som passade. Men den här lösningen tyckte jag att var enklast, bara o göra utan laborerande.