Halloj scooteristi -
har precis kommit över en gammal PV (82). Funderar faktiskt på att permanent bestycka NER den till 50 hårtslående kubik och "glömma" att den ska ha skyltar/är MC-reggad.
Nu är frågan: bägge är ju smallframe - men var ska jag förvänta mej problem om jag hänger i en V50-spis? Elen, kanske? Ett oanvändbart växelläge kan jag leva med...
Eller ska jag vara så naiv att tro att V50 och PV har samma block, så att jag - i princip - kan hänga dit en V50-vev (nåja, en lite öppnare än svenskt original) + cylinder + förgasare + ljuddämpare....och köra?
Enda problemet är väl att ramnumret fortfarande indikerar MC, och det ger mej kanske problem med försäkringen (och vid en ev flygande besiktning av fabror blå).
Eller?
Nåt annat jag har missat?
Upplys mej! /Richard
Primavera-ram....och V50-motor?
Primavera-ram....och V50-motor?
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Primavera-ram....och V50-motor?
har du papper på primmyn? kanske vill byta mot en riktig v50 (1982 den också)?Bluesman wrote:Halloj scooteristi -
har precis kommit över en gammal PV (82). Funderar faktiskt på att permanent bestycka NER den till 50 hårtslående kubik och "glömma" att den ska ha skyltar/är MC-reggad.
Nu är frågan: bägge är ju smallframe - men var ska jag förvänta mej problem om jag hänger i en V50-spis? Elen, kanske? Ett oanvändbart växelläge kan jag leva med...
Eller ska jag vara så naiv att tro att V50 och PV har samma block, så att jag - i princip - kan hänga dit en V50-vev (nåja, en lite öppnare än svenskt original) + cylinder + förgasare + ljuddämpare....och köra?
Enda problemet är väl att ramnumret fortfarande indikerar MC, och det ger mej kanske problem med försäkringen (och vid en ev flygande besiktning av fabror blå).
Eller?
Nåt annat jag har missat?
Upplys mej! /Richard
Federico
Re: Primavera-ram....och V50-motor?
Håller med Federico. gå inte över ån efter vatten. jag har också en v50 som du kan få byta mot så har du ramnummer och motor fixat.
Crispin
Crispin
Medlem i Svenska Scooterklubben.
Hmm. Ni har PM i lådan, bägge två. Intressant idé, på min ära.
/R
/R
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;