Din scooter pa google maps street view?

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
victor
Mästare
Mästare

Din scooter pa google maps street view?

Post by victor »

vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Verkar vara vackert väder idag! Det känns som man skulle spionera på livet på den gatan med hjälp av kamerorna! :smile: Såg en PX idag.
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Tyvarr sa uppdaterar sig inte google streetview fran dag till dag; de kor stad for stad runt, med en 360-graders fotograferande kamera pa taket, som tar bilder kontinuerligt och lagrar dem med gps-koordinater.

Sa, idag kan min scooter vara parkerad ett par meter bort :evil:
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

På söndagen kom en kufisk bil med kamera på taket emot oss på vår Vespatur mot Borgå. Det kan mycket väl ha varit googlebilen, som har synats i trakterna. Hur snabbt kommer sådana bilder upp på nätet? Det är ju härligt om man skulle hitta sig själv på våran Super Sport (vars inkörning inleddes den dagen) och Esa på Rallyn! :grin:

Ny tävling? "Hitta din Vespa på Googlekartorna!" :P
Bluesman
Lärling
Lärling

Post by Bluesman »

Googlebilen snurrar i Malmö just nu, den har varit i Lund precis. Med lite flax syns min Primmy vid utfarten från Råbyholm/Tetrapak :-) - vid rödlyset.

/R
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Post by Bill Hicks »

Vi är på scooterfika på Bar Centro på Kyrkogatan i Göteborg hos hitta.se...är det samma bilder som google? 7-8 scooterister och scootrar med korkade uppsyner.
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Googlebilen körde förbi i förrgår när jag satt på uteserveringen på Café Cinema på Södermannagatan (SoFo, Stockholm). Det ska bli intressant att se om man syns när bilderna kommer upp. Om de körde även på Gotlandsgatan lär min Vespa synas också.

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
dragsterswede
Drömmare
Drömmare

PX i Fredhäll

Post by dragsterswede »

När jag orienterade mig i Fredhäll på Hitta.se hittade jag detta: http://hitta.se/gatubild/?gvX=6580923&g ... 96&gvH=308
Ser ut som en PX200E. Någon som vet vem ägaren är? Adressen är Frödingsvägen 8
Honda CB900F2 Bol´Dor
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

Nu har även eniro en gatuvy och där hittade jag min lammy:
Image
Medlem i Svenska Scooterklubben.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Federico
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Federico wrote:ta en tur runt fabriken

Image
Så vackert med en "riktig" fabrik, i serietidningsstil :)
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Så Pontadera ligger i Toskana? Visste jag inte... Bara ett stenkast till färjelägret från vilket färjan till scooter runet Isola d'Elba avgår... Det får kanske bli en avstickar i år :)
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Längst till höger på jobbets MC-parkering, man får vrida sig 120 grader åt höger

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?gatub ... vY=6179515

/HB
Zikes
Lärling
Lärling

Post by Zikes »

Entusiast
Entusiast

Post by mejiro »

På Google maps finns min röda GTS både på Katarinavägen 15 och på polisens MC-parkering vid Kungsholmsgatan 35. På Eniros gatuvy finns den på Kungsholmsgatan, medans på Hitta den inte går att hitta någonstans.

http://maps.google.se/maps?hl=sv&q=goog ... 8,,1,13.18
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Federico wrote:ta en tur runt fabriken
Då kan du passa på att fika här:
Image

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Efter att vi besökt Mauro Pascoli i Centro Mir gick vi till cafét mitt emot och tog varsitt vinglas. 2 euro stycket. Och chips till på köpet. Kostar nästan inget m.a.o.

Vi behövde litet lugnande efter att vi betalat räkningen... heh...
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

vespaco wrote:Efter att vi besökt Mauro Pascoli i Centro Mir gick vi till cafét mitt emot och tog varsitt vinglas. 2 euro stycket. Och chips till på köpet. Kostar nästan inget m.a.o.

Vi behövde litet lugnande efter att vi betalat räkningen... heh...
Haha - fenomenet "aperitivo", en liten grogg efter jobbet för att lugna nerverna, träffa lite bekanta och (hävdar italienarna) för att förbereda magen inför middagen (som normalt sett är bastant och intas under någon timmes tid)...
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Behöver man faktiskt förbereda magen för den italienska maten? Vi behövde bara kolla klockan och tänka mat så var vi förberedda! :wink:
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

vespaco wrote:Behöver man faktiskt förbereda magen för den italienska maten? Vi behövde bara kolla klockan och tänka mat så var vi förberedda! :wink:
Det beror ju på om man intar svensk eller italiensk mängd mat ;)

Antipasto följt av första huvudrätt (en rejäl tallrik pasta till exempel) följt av andra huvudrätt (en rejäl stek eller fisk med "tillägg" - grillade grönsaker, ugnsbakade potatisar och liknande), allt intaget med vin eller öl, följt av bakelse (pannacotta, tiramisù eller dyl) + snaps följt a kaffe ger en standardmiddag i här nere :)
Post Reply