Tyvarr sa uppdaterar sig inte google streetview fran dag till dag; de kor stad for stad runt, med en 360-graders fotograferande kamera pa taket, som tar bilder kontinuerligt och lagrar dem med gps-koordinater.
Sa, idag kan min scooter vara parkerad ett par meter bort
På söndagen kom en kufisk bil med kamera på taket emot oss på vår Vespatur mot Borgå. Det kan mycket väl ha varit googlebilen, som har synats i trakterna. Hur snabbt kommer sådana bilder upp på nätet? Det är ju härligt om man skulle hitta sig själv på våran Super Sport (vars inkörning inleddes den dagen) och Esa på Rallyn!
Vi är på scooterfika på Bar Centro på Kyrkogatan i Göteborg hos hitta.se...är det samma bilder som google? 7-8 scooterister och scootrar med korkade uppsyner.
Googlebilen körde förbi i förrgår när jag satt på uteserveringen på Café Cinema på Södermannagatan (SoFo, Stockholm). Det ska bli intressant att se om man syns när bilderna kommer upp. Om de körde även på Gotlandsgatan lär min Vespa synas också.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Så Pontadera ligger i Toskana? Visste jag inte... Bara ett stenkast till färjelägret från vilket färjan till scooter runet Isola d'Elba avgår... Det får kanske bli en avstickar i år
På Google maps finns min röda GTS både på Katarinavägen 15 och på polisens MC-parkering vid Kungsholmsgatan 35. På Eniros gatuvy finns den på Kungsholmsgatan, medans på Hitta den inte går att hitta någonstans.
Efter att vi besökt Mauro Pascoli i Centro Mir gick vi till cafét mitt emot och tog varsitt vinglas. 2 euro stycket. Och chips till på köpet. Kostar nästan inget m.a.o.
Vi behövde litet lugnande efter att vi betalat räkningen... heh...
vespaco wrote:Efter att vi besökt Mauro Pascoli i Centro Mir gick vi till cafét mitt emot och tog varsitt vinglas. 2 euro stycket. Och chips till på köpet. Kostar nästan inget m.a.o.
Vi behövde litet lugnande efter att vi betalat räkningen... heh...
Haha - fenomenet "aperitivo", en liten grogg efter jobbet för att lugna nerverna, träffa lite bekanta och (hävdar italienarna) för att förbereda magen inför middagen (som normalt sett är bastant och intas under någon timmes tid)...
vespaco wrote:Behöver man faktiskt förbereda magen för den italienska maten? Vi behövde bara kolla klockan och tänka mat så var vi förberedda!
Det beror ju på om man intar svensk eller italiensk mängd mat
Antipasto följt av första huvudrätt (en rejäl tallrik pasta till exempel) följt av andra huvudrätt (en rejäl stek eller fisk med "tillägg" - grillade grönsaker, ugnsbakade potatisar och liknande), allt intaget med vin eller öl, följt av bakelse (pannacotta, tiramisù eller dyl) + snaps följt a kaffe ger en standardmiddag i här nere