New kid on the block

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
vepsen
Drömmare
Drömmare

New kid on the block

Post by vepsen »

Hei,
Ny på dette forumet! Jeg er så heldig at jeg har funnet et prosjekt her i Norge. Har drömt om Vespa i mange år, men aldri kommet dit at jeg har kjöpt en. För nå. Elsker Italia, og har bodd der en periode også. Og hva er mer italiensk enn en Vespa. Men hva har jeg kjöpt? Det er en 125, og det står (litt vanskelig å lese!) vnc1t.0247014308cm? Den har oval speedo, lang sadel, en badge som sier sprint. Behöver å vite hva det er jeg har, för jeg skal bestille deler. Har splittet motoren, men stoppet ved clutchen (ikke overraskende for dere, sikkert) Har bestilt bok nå, så går det nok litt enklere!
Scooteren er i deler nå, og har begynnt å rette opp plåt. Nesten ingen rost, men fattas noen deler. Alt skal renoveras, blästras og lakkes. Så kanskje det blir klart til sommaren.
Håper noen kan hjelpe med å fortelle hva jeg har for modell. Papirene finnes, men har ikke fått de ennå. og jeg er utålmodig etter å bestille motordeler
Simen
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Serienumret finns inte på www.scooterhelp.com men modellen finns i alla fall på
http://www.scooterhelp.com/scooters/VNC.125super.html

mvh/HB
vepsen
Drömmare
Drömmare

Post by vepsen »

er denne svår å finne deler til? Ser få motordeler som er til 125 super!
Mvh, Simen
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Kolla för säkerhetsskull vilket serienummer du har på motorn. Det skall finnas ett motsvarande nummer på "armen", ungefär vnc1mxxxxxxx. Om någon t.ex. har bytt motor, så är det inte bra idé att köpa enligt ramens nummer. Har du någon bild på Vespan?
Post Reply