Peugeot Mp3 C1 korsning...

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
DP
Lärling
Lärling

Peugeot Mp3 C1 korsning...

Post by DP »

Ciao Tifosi

Peugeot släpper en korsning mellan Mp3 & C1, tvåsitsig trehjuling med deras 20hästars (i strypt skick, nästan dubbelt avstrypt) kompressormatade 125cc motor, lär även komma i lite större cc.....

Image
Image
Image

Ryktas även om en hybrid, den här ska bli kul att se vart det landar eftersom vi (Starol Racing) numera även är Peugeot ÅF, jag har väntat på Jet Force med 125cc kompressor motorn ett tag nu....

DP says: Milano mässan börjar på måndag....
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Peugeot Mp3 C1 korsning...

Post by fritte »

DP wrote:Ciao Tifosi

eftersom vi (Starol Racing) numera även är Peugeot ÅF, jag har väntat på Jet Force med 125cc kompressor motorn ett tag nu....

DP says: Milano mässan börjar på måndag....
Jag försökte få ett pris på Jet Force med 125cc kompressor motorn för ett par år sedan, men det fanns inget intresse att ta in den till Sverige.. :sad:
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

fritte in da house:
Jag försökte få ett pris på Jet Force med 125cc kompressor motorn för ett par år sedan, men det fanns inget intresse att ta in den till Sverige..

Peugeot har haft stora problem att typa in den överhuvudtaget, kompressorn låter för mycket så det klarar inte EU's bullerkrav och vad jag har förstått så har det inte levererats några förutom ett antal som Peugeot har och har låtit MC & Scooter journalister testa. Jag har ett löfte från Peter på Vartex att så fort dom får fram någon så ska jag få låna den en eller ett par veckor, ser fram emot det....

DP says: Ju mer jag kollar på 3-hjulig 2-sitsig ju coolare tycker jag den är....
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

så som jag förstod det då av MC-varuhuset Sthlm fanns det två effektalternativ, 18 & 20 hkr. En Gilera Runner har väl 20, så intresset dalade då effekten på Jet Force kompressor inte var högre.
Att köpa en från Tyskland utan att lokala verkstäder kan ge servicemöjlighet var heller inget alternativ. :sad: :evil:

Nu är det mindre aktuellt med finanskriser, andra projekt mm. :grin: :evil:
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Jag såg en större Peugeot-scooter, Satelis, med 125 cc kompressormotorn när jag var i Nice förra veckan. Hörde den tyvärr aldrig uppstartad men den såg cool ut.
/jens

Image
scooterdaddy - gammal är äldst
BB
Nybörjare
Nybörjare

Post by BB »

Trehjuligt som svänger som en tvåhjuling är ju hur läckert som helst
//BB
Silver Wing 400
aryan
Lärling
Lärling

Re: Peugeot Mp3 C1 korsning...

Post by aryan »

DP wrote: Ryktas även om en hybrid
Bilderna är väll hybriden? Den verkar tom ha elektromotorer i framnaven, allhjulsdrift alltså!

/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Post Reply