Hej, äger sedan några veckor tillbaka en fantastisk liten trehjulig mopedbil, en Grecav Amica 1998. Motorn inuti är samma som i Piaggio Ape 50. Bild här: http://www.3wheelers.com/gal226.html
Vid upprepade tillfällen har jag råkat ut för att kraften i elsystemet tycks sluta existera, lampor slutar lysa etc. Därefter dör motorn plötsligt.
Vad kan det vara för fel månne?
…och en sekundär fråga. Har ni någon idé om en verkstad i Stockholm som kan tänkas vara bekant med nämnda fordon?
Grecav Amica (3-hjuling med Piaggo-motor)
Re: Grecav Amica (3-hjuling med Piaggo-motor)
Kan kanskje være kondensatoren?tor3 wrote:
Vid upprepade tillfällen har jag råkat ut för att kraften i elsystemet tycks sluta existera, lampor slutar lysa etc. Därefter dör motorn plötsligt.
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Din stereo kanske överbelastar generatorn / elsystemet? Kan tänka mig att den nätt och jämt klarar belysningen.tor3 wrote:Hej, äger sedan några veckor tillbaka en fantastisk liten trehjulig mopedbil, en Grecav Amica 1998. Motorn inuti är samma som i Piaggio Ape 50. Bild här: http://www.3wheelers.com/gal226.htmlVid upprepade tillfällen har jag råkat ut för att kraften i elsystemet tycks sluta existera, lampor slutar lysa etc. Därefter dör motorn plötsligt.I put in a stereo with two frontspeakers, two bigger speakers in the back and a two 8 inch speaker-bass-box. The sound is great!!
/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
- klinkhammer
- Lärling
Ring Börje&co på Vespa Servicetor3 wrote:
…och en sekundär fråga. Har ni någon idé om en verkstad i Stockholm som kan tänkas vara bekant med nämnda fordon?
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
Har ingen stereo i bilen. Men efter mycket research visade det sig vara fel på batteri/laddregulatorn som behövde bytas ut. Nu går den som en klocka igen.aryan wrote: Din stereo kanske överbelastar generatorn / elsystemet? Kan tänka mig att den nätt och jämt klarar belysningen.
/Aryan