Oljeskillnad...

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Mimmi
Nybörjare
Nybörjare

Oljeskillnad...

Post by Mimmi »

Hejsan!

Jag tänkte bara tala om en sak jag uptäckt nu under denna våren. Jag har väl hunnit med att köra ungefär femtio mil hittills i år. När jag började köra efter att den strängaste vintern var över så upptäckte jag att min tvåtaktsolja var slut här hemma. Det var en söndag så bildelsaffären jag brukar handla i var stängd, så jag handlade på <b><i>Statoil</i></b> macken. Jag köpte en 2dl flaska semisyntetisk tvåtaktsolja där.
Det blev en remarkabel skillnad i jämförelse med den <i><b>Valvoline</b></i> olja jag använt förut. Med den gamla oljan rök den och luktade illa, jag var tvungen att vädra garaget en stund när jag kört ut, och efter flera timmar så osade det illa där. Nu ryker den ingen synlig rök alls, och luktar väldigt lite, och den lilla lukt som är, den är faktiskt riktigt behaglig... det luktar nästan lite motortävling:)

Derssutom går den bättre också, varvar lättare och känns piggare! (jag har gjort annat också, berättar det i en separat tråd)
Tänk att det kan vara sådan skillnad på tvåtaktsoljor!:x

Hälsningar
Mimmi
Lycklig ägarinna av Vespa P200E
//allting går, även tennsoldater//
Post Reply