fritte wrote:henrikborjeson wrote:Det enda som skiljer är att cylindern kommerfrån en sprint150 men jag ser ingen
större skillnad i portarna mot mon rostiga gamla originalcylle.

)
är även kolvarna lika?
Att du nu kan ha ett mindre munstycke kan bero på att luften först går igenom förgasaren & blandas med bensinånga, sedan blåses en del tillbaka för att åter sugas igenom förgasaren och även denna gång blandas med bensinånga.

Kolven är en ny Touringkolv och med T-formad topp för att passa till 150-toppen som jag har. Man ser en pytteskillnad mellan T-topparna och "dome"-topparna på att det i kanten finns några små urfasningar för att passa mot kolven. Och jag har även trippelkollat att kolven sitter på rätt håll.
Jag har inte sett någon skillnad på Sprint/150 cylindrar gjorda för Dome resp T topp, någon som vet? Den enda skillnaden verkar vara att vissa har en kant på cylinderns ovansida medan andra är släta.
Har även mätt upp kompet och det ligger på cirka 6:1 vilket får antas vara OK.
Känner igen problemet med "återmatad" bensinånga, tyvärr kan man inte ha boost-bottle på en SI-förgasare

+ attt det ska ju faktiskt inte behövas.
mvh/HB
mvh/HB