http://www.blocket.se/vi/18021389.htm?ca=11_s
är det en fördel att handla från en säljare som innehar f-skatt???
annons
annons
Federico
Piaggio Vespa 150cc 60-talare

Pris: 18 000:- Årsmodell: 1980 eller äldre Laholm
Fordonstyp: Scooter
Utställnings skick
Beige med brunt skinn
Reservhjul med skinnskydd
4 stegs handväxel
Fungerar utmärkt
Säljes p.g.a. plats och tidsbrist
Import från Asien
Ej reg besiktigad
F-skatt registrerad ägare
Ja men det kanske är lättare att stämma honom som enskild firma när Vietnam-skrotet har exploderat eller när colaburks-gängorna har gett upp efter 50m?
Visst är det väl märkligt att folk verkligen köper hem sån där skit när det finns inreggade klara scooters (som faktiskt hänger ihop)med rätta grejorna till salu både här & var?
"bara det är blankt är det nog bra inunder"

Utställnings skick
Beige med brunt skinn
4 stegs handväxel
Fungerar utmärkt
Import från Asien
Ej reg besiktigad
Ja men det kanske är lättare att stämma honom som enskild firma när Vietnam-skrotet har exploderat eller när colaburks-gängorna har gett upp efter 50m?
Visst är det väl märkligt att folk verkligen köper hem sån där skit när det finns inreggade klara scooters (som faktiskt hänger ihop)med rätta grejorna till salu både här & var?
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
-
- Lärling
Får rysningar bara jag ser den... bara färgen på sadlar och handtag som skiljer något jag skruvat med...Brrrrr 

Last edited by patrikgrann on Tue 09 Sep 2008, 20:21, edited 1 time in total.
Nu tycker jag att du har en väl pessimistisk inställning till "originalrenoverade" Vietnam VesporOla Lång wrote:Piaggio Vespa 150cc 60-talare
Utställnings skick
Beige med brunt skinn
4 stegs handväxel
Fungerar utmärkt
Import från Asien
Ej reg besiktigad

Vi är en minoritet men naggande goda!
Re: annons
---Bra avans att sälja en sådan scoot, kostar bara ca 6000 i Ho Chi Minh City. Lägg till 4k för frakten.Federico wrote:http://www.blocket.se/vi/18021389.htm?ca=11_s
är det en fördel att handla från en säljare som innehar f-skatt???
Tror jag vet vilken firma som byggt denna scoot, känner igen ett par grejor, det finns en skräckbild i en scooteristen därifrån...
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
normalt tjänar de under 300SEK/månad.
Så det är inte de är inte direkt plåtslagarna som får pengarna.
De är oftast otroligt duktiga hantverkare som trollar ihop något av gammalt skräp som nästan kan köras.
Tänk att renovera en scooter som är totalt skrotfärdig utan att kunna köpa nya reservdelar!
Att de överhuvudtaget lyckas få motorerna att starta är en gåta för mig. Sen att de brukar rasa iho efter bara några mil/m/km är en annan sak.
I Vietnam kör man oftast inte snabbare än 30-40km/h och knappast utanför stan och i varje gatuhörn finns en verkstad så skrotmotorer räcker där.
De är oftast otroligt duktiga hantverkare som trollar ihop något av gammalt skräp som nästan kan köras.
Tänk att renovera en scooter som är totalt skrotfärdig utan att kunna köpa nya reservdelar!
Att de överhuvudtaget lyckas få motorerna att starta är en gåta för mig. Sen att de brukar rasa iho efter bara några mil/m/km är en annan sak.
I Vietnam kör man oftast inte snabbare än 30-40km/h och knappast utanför stan och i varje gatuhörn finns en verkstad så skrotmotorer räcker där.
Mina scootrar:
Min motor är en original PX 125cccalle wrote:normalt tjänar de under 300SEK/månad.

Så förbaskat dålig är den inte som ni beskriver?
Jag har plockat isär den och plåten ser helt ok ut! Motorn har inga lagerglapp och cylinderlopp o kolv ser nytt ut. Det verkar inte ifrån min synvinkel att vara något misslyckande?
Sen finns det väl också olika nivåer på företag som plockar ihop dessa Vespor i Asien?
Eller har jag haft tur? Med att det sitter en original Piaggio motor på min?
Vad jag har haft problem med att någon snickare därborta satte dit en brytarplatta istället för brytarlöst som borde ha varit original. Nu har jag dock en ny brytarlös tändplatta, ny spänningsregulator, ny CDI box och ett bättre begagnat svänghjul att montera. Inga större prylar tycker jag?
det sitter helt säkert piaggiomotor i de flesta, sen kan ju skicket och hur mycket "renoverade" de är variera.VespaGBG wrote:Min motor är en original PX 125cccalle wrote:normalt tjänar de under 300SEK/månad.
I Vietnam kör man oftast inte snabbare än 30-40km/h och knappast utanför stan och i varje gatuhörn finns en verkstad så skrotmotorer räcker där.Är det så att min "Vietnamvespa" är ett prakt exemplar?
Så förbaskat dålig är den inte som ni beskriver?
Jag har plockat isär den och plåten ser helt ok ut! Motorn har inga lagerglapp och cylinderlopp o kolv ser nytt ut. Det verkar inte ifrån min synvinkel att vara något misslyckande?
Sen finns det väl också olika nivåer på företag som plockar ihop dessa Vespor i Asien?
Eller har jag haft tur? Med att det sitter en original Piaggio motor på min?
Vad jag har haft problem med att någon snickare därborta satte dit en brytarplatta istället för brytarlöst som borde ha varit original. Nu har jag dock en ny brytarlös tändplatta, ny spänningsregulator, ny CDI box och ett bättre begagnat svänghjul att montera. Inga större prylar tycker jag?
Din PX motor är nog inte ombyggd, det är säkert en p125x , en budgetversion utan elektronisk tändning.
Federico