Lumeneo Smera

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
aryan
Lärling
Lärling
Posts: 696
Joined: Tue 19 Jun 2007, 13:23
Location: Örby, Stockholm
Contact:

Lumeneo Smera

Post by aryan »

Lumeneo Smera http://lumeneo.fr/ verkar vara en slags blandning mellan en Piaggio MP3, BMW C1 och en Smart fast med eldrift.

Image

2x 20 hp PM brushless DC motorer
10 kWh li-Ion batterier 144V (80 kg)
Topphastighet 130 km/t
0-100 8 s
range 150 km
max lutning 25° som sker helt elektronisk/automatiskt

Väcker lite habegär!

/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
ClausFox
Entusiast
Entusiast
Posts: 185
Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:

Post by ClausFox »

Hadde vert fint med en sånn når jeg skal til skolen en kald dag :grin:
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963

Claus Henrik Sc.
mavio
Lärling
Lärling
Posts: 375
Joined: Wed 15 Oct 2003, 18:37
Contact:

Post by mavio »

Festlig. Verkar lite obehagligt med lutning kontrollerad av ett servo. :roll: Snabb till 100 är den iaf! :evil:
/David
aryan
Lärling
Lärling
Posts: 696
Joined: Tue 19 Jun 2007, 13:23
Location: Örby, Stockholm
Contact:

Post by aryan »

Ja man skulle tycka att den skulle kunna "släppa" lutningnings kontrollen när man har lite fart, fast den saknar såklart hjul som en tvåhjuling som fungerar som stabilisatorer.

Undrar hur den klarar halt underlag?

/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
marre
Lärling
Lärling
Posts: 465
Joined: Sat 09 Sep 2006, 18:40
Location: Sweden

Post by marre »

Undrar vad som händer i en sidokollision..
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Post Reply