Hall till godo!
https://www.vespashopping.com
https://www.vespashopping.com
Lite sådana prylar hittade jag i en affär i Siena i somras. Passade på att köpa en Vespa Servizio mugg och en affisch med olika modeller på. Skulle även besöka Vespamuseet under resan, men det var stängt!

Vi fick se några vespor på utsidan museet iallafall.

/Hans

Vi fick se några vespor på utsidan museet iallafall.

/Hans
Vespa GS 160
Vespa SS 180
Lambretta TV 175 (Mugello 186)
Hans Rekstad
Vespa 50 (100 cc)
Vespa GS VS5
Vespa GS 160
Vespa SS 180
Lambretta TV 175 (Mugello 186)
Oh, nej då! 500 för hela serien! Ett fynd direkt alltså. Färgboken kostade bara 128 euro!victor wrote: Och nastan gratis - "bara" €500 :O

Man blev aningen darrig av en hel del saker, men priserna håller en i schack.
Vi lyckades komma in i muséet på vår resa, vi kollade noga in tider och datum (påsktiderna i ett katolskt land se) och muséet var noga inprickat i kalendern. I shoppen (som den här internetsidan här antagligen är) får man lätt pengarna att gå åt, för priserna är verkligen inte kinaprisklass. Men de var inte kinasaker heller, vilket jag uppskattade. T.ex. kepsen var gjord i Italien. (Ferraris var gjorda i Kina, bu!)
Vågar man tro på "made in italy"? Står det så på Piaggios fordon också?vespaco wrote:I shoppen (som den här internetsidan här antagligen är) får man lätt pengarna att gå åt, för priserna är verkligen inte kinaprisklass. Men de var inte kinasaker heller, vilket jag uppskattade. T.ex. kepsen var gjord i Italien. (Ferraris var gjorda i Kina, bu!)
När man köper en ny Mac så står det "designed by apple in California", och en sån sak kanske är viktigast, även när det handlar om Piaggios prylar.
Federico
Fast under "Designed by Apple in California" star det normalt sett "Assembled in China"Federico wrote: Vågar man tro på "made in italy"? Står det så på Piaggios fordon också?
När man köper en ny Mac så står det "designed by apple in California", och en sån sak kanske är viktigast, även när det handlar om Piaggios prylar.

just det! jag köper hellre en snygg keps, made in china än en ful "made in italy". men så klart trevligast när det är både snyggt och made in Italy.victor wrote:Fast under "Designed by Apple in California" star det normalt sett "Assembled in China"Federico wrote: Vågar man tro på "made in italy"? Står det så på Piaggios fordon också?
Federico