Kolla denna sida Vietnam vespor

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
Lazer46
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 68
Joined: Sat 09 Aug 2008, 23:36
Location: Norrköping
Contact:

Kolla denna sida Vietnam vespor

Post by Lazer46 »

Någon som vet vad dom håller för kvalitet? Ser jätte fina ut

Renoverade Vespor http://www.vespaxporter.com/
_________________________
Såld ,Runner 180 -02,Köpes [color=#00477D]Italjet Formula![/color]
Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Re: Kolla denna sida Vietnam vespor

Post by Hedge »

Dom håller väl förmodligen en något högre kvalitet än dom som är byggda på bakgatorna iallfall. Men samma sak gäller: Det är inte 'riktiga' vespor och lambrettor, utan kopior, byggda med lite av varje. Finns massor med trådar här på forumet kring detta.

/G
Lazer46 wrote:Någon som vet vad dom håller för kvalitet? Ser jätte fina ut

Renoverade Vespor http://www.vespaxporter.com/
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Lazer46
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 68
Joined: Sat 09 Aug 2008, 23:36
Location: Norrköping
Contact:

Post by Lazer46 »

Ok men dom ser onekligen fina ut, på bild iaf.

//
_________________________
Såld ,Runner 180 -02,Köpes [color=#00477D]Italjet Formula![/color]
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

Lazer46 wrote:Ok men dom ser onekligen fina ut, på bild iaf.

//
den här också:

http://www.flickr.com/photos/laprell_fo ... 026363625/
Federico
User avatar
Paka
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1728
Joined: Tue 20 Sep 2005, 21:13
Location: Sweden

Post by Paka »

Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Post by Hedge »

Och av detta lär vi oss återigen---köp inte från sydostasien om du inte själv kan kontrollera, och vet tillräckligt för att avgöra, att hojen är OK.

Det är MYCKET svårt att få vespamekarna att ta i såna hojar. Så du lär få meka mycket själv.

Mvh

Guran

==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Lazer46
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 68
Joined: Sat 09 Aug 2008, 23:36
Location: Norrköping
Contact:

Post by Lazer46 »

Federico wrote:
Lazer46 wrote:Ok men dom ser onekligen fina ut, på bild iaf.

//
den här också:

http://www.flickr.com/photos/laprell_fo ... 026363625/
Haha ja det ser inget vidare ut :)
Inte det heller, mycket skojeri där borta!

//
_________________________
Såld ,Runner 180 -02,Köpes [color=#00477D]Italjet Formula![/color]
patrikgrann
Lärling
Lärling
Posts: 583
Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
Location: Öglunda, Axvall, Skara
Contact:

Post by patrikgrann »

Jag har haft det tvivelaktiga nöjet att jobba med en Thailand-renoverad VBB, slutade med att bara motorblocket var det ursprungliga och det blev också renoverat.....
Ägaren ville att "orginalmotorn" skulle sitta i, vilket blev dyrare än att köpa en ny PX200 motor.
Chassiet tittade jag på som hastigast och kunde bara konstatera att jag inte skulle våga blästra det.
Jag har jobbat 3 gånger med asien import! Första, Enda och sista gången!
Lazer46
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 68
Joined: Sat 09 Aug 2008, 23:36
Location: Norrköping
Contact:

Post by Lazer46 »

Hmm ja det verkar som man skall passa sig för Asien renoverade scooters!

//
_________________________
Såld ,Runner 180 -02,Köpes [color=#00477D]Italjet Formula![/color]
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

Lazer46 wrote:Hmm ja det verkar som man skall passa sig för Asien renoverade scooters!

//
jag tror att man kan få kvalitet också, kanske inte från vietnam där man sällan importerar delar utan tillverkar själv på sitt eget sätt. ett fattigt land där man ser en chans att tjäna pengar med extremt billig arbetskraft.

men att dra hela asien för att vara dåliga på renovering tror jag inte på, ta t.ex Indien där det "renoveras"/"byggs nya" scootrar eller andra ställen som har bra reservdelstillgång.

skojarna i den här branschen är ju de som säljer skiten, man betalar så lite som möjligt för att ligga på en nivå som är säljbar och känns billig hos oss. för ingen skulle väl köpa en scooter från asien som kostade 50-60.000 även om den var helt perfekt på alla sätt, då kan man lika gärna köpa den inom europa.
Federico
Post Reply