Jag undrar om nå´n vet nå´t om trimning av denna, ingen maxtrimning, utan bara nå´t enkelt, som ger ca 5 hkr. Vem som säljer delarna och till vilket pris?
Vad jag vet är det samma motor som i bl a Piaggio Skipper (den ursprungliga tvåtakts) och Italjet Dragster 125. Och då finns det en hel del kul delar. Cylinderkit från bl a Malossi, effektpipor, gear-up-kit till transmissionen och större förgasare.
Hej. Jag har haft en sån med extra allt och har två kompisar som har kvar sina. Kolla min sida members.chello.se/mavio Maila mig om det är något du undrar.
Mavio. Jag kollade din hemsida, du verkar ha god koll. Vad kostar de modifieringar, du föreslår på hemsidan och hur mycket effekt ger det, alt. hur mycket fortare gick den?
Hej. Alla trimdelar är köpta på www.my-sip.com eller www.scooter-attack.com och där finns priserna. Min SR är såld men två kompisar har sådana. Den ena har Malossicylinder på 173 cc, Dellorto PHBL25, MHR reedblock, deltaclutch, multivariator, orginalrör och drevsats och den gör 138 blås på mätaren. Den andra har samma delar fast ett Jolly-Motorör och Malossi gröna kopplingsfjädrar istället för deltan och ingen drevsats än och den gör 135. Den kommer att bli riktigt snabb med drevsats.
Det som gör störst skillnad från orginal är Malossis cylinderkit. Börja med ett sådant och köp förgasare och skumfilter sen när du vill ha mer effekt. Tänk på att scootertrimning är väldigt beroendeframkallande..
Jag hadde malossi 174cc kitet , Leo Vinci System , Malossi variator och slutväxel.
Men jag har hört att om man trimmar 2 likadana scootrar med identiska delar så kan det skilja i toppfart och accelration en del.
Jag tror nog att Lasse som har SR:en med drevsats och orginalrör fegar lite. Jag har inte provat den själv. Den utan drevsats men med jollyröret var tydligen lite lite snabbare än jag skrev tidigare och gör precis under 140 men borde väl iaf göra 10 km/t till när drevsatsen som ligger och skräpar i garaget är monterad. Min egen Dragster 180 ska få en Polini 176 cc cylinder, ny vev och nya ramlager i vår så jag kan vara med i toppfartshetsen.. Jag har alla andra delar och ett Malossisystem som trivs bäst på höga varv så jag hoppas på "bra" fart.