Är du nojig?

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply

Är du nojig?

Ja, men bara när det gäller internetpublicering av min registreringsskylt
0
No votes
Ja, men bara när det gäller internetpublicering av min parkeringsplats
3
14%
Ja, jag är nojig i största allmänhet och kollar bl a spisen och ytterdörren extremt noga
4
19%
Nej, inte med något av ovanstående iallafall
9
43%
Nej, aldrig (jag har baseballträ)
5
24%

Total votes: 21

Terraplane Blues

Är du nojig?

Post by Terraplane Blues »

Nå?
Terraplane Blues

Vem är det?

Vem är det här som är allmänt nojig och bl a kollar spisen och ytterdörren noga? Det kan vara bra att veta... 8)
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

noja är en förkortning av:
Paranoia är ett sjukligt tillstånd av överdriven misstänksamhet. Paranoida vanföreställningar förekommer inom många olika psykiska störningar och även vissa neurologiska störningar och tillstånd. Särskilt utmärkande är tillståndet i schizofreni och specifikt den deltyp som kallas paranoid schizofreni. Paranoia är även vanligt hos missbrukare i abstinensfas eller under en snedtändning på narkotika. I de flesta strikt medicinskt vetenskapliga sammanhang betecknar paranoia alla olika typer av psykotiska symptom och inte bara förföljelsekänsla utan till exempel hörselhallucinationer, hallucination för känsel eller tankestörningar. I sådana sammanhang behöver paranoid inte beteckna förföljelsemani. Paranoid schizofreni behöver inte innebära förföljelsekänsla överhuvudtaget, men det kan förekomma rösthallucinationer och vanföreställningar. Se till exempel diagnosmanualen DSM IV.

Skall vi verkligen beskylla varann för det, pga att några av oss inte vill ha sina scooters uppställningsplats känd?

P.S. Baseballträt, är inte det noja?
Terraplane Blues

fritte wrote:P.S. Baseballträt, är inte det noja?
Nej, det är humor för böfvelen! :grin:
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

terraplane blues in da house:
Är du nojig?

Har hållit på (sedan 70-talet) med att bygga hojar & bilar för show och även lite street racing och då vill man ju inte direkt skylta, jag har flera specialgjorda (av www.funplate.se) nummer plåtar med DP Race Tech, Mosta Hill, etc. och även ett gäng bil & hoj plåtar från världens all hörn som jag monterar om jag över huvudtaget har plåt på vid utsällnigar och träffar. Lägger jag ut bilder på nätet är jag noga med att inte visa "riktiga" plåtar.....

DP says: Skyltar inte gärna med vem & var jag är men kalla det nojja, nääääeee...
Post Reply