olika tändspolar vatten/luftkylning
olika tändspolar vatten/luftkylning
Jag satt och kollade tyska e-bay och det var en som sålde tändspolar till piaggio/gilera 125-180 2-takt. det fanns två olika. En som passade på luftkylda(skipper,typhoon) och en annan till vattenkylda(runner,hexagon osv). Den för vattenkylda hade plats för två extra kablar. Finns det någon som vet varför det är olika tändspolar för luft och vatten? Mvh Thyme
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by thyme</i>
<br />Jag satt och kollade tyska e-bay och det var en som sålde tändspolar till piaggio/gilera 125-180 2-takt. det fanns två olika. En som passade på luftkylda(skipper,typhoon) och en annan till vattenkylda(runner,hexagon osv). Den för vattenkylda hade plats för två extra kablar. Finns det någon som vet varför det är olika tändspolar för luft och vatten? Mvh Thyme
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
är det inte så att de med vattenkylning är lite "lyxigare" och också har en mer avancerad variabel tändning.
gissningar från en plåtscooternisse
Federico
<br />Jag satt och kollade tyska e-bay och det var en som sålde tändspolar till piaggio/gilera 125-180 2-takt. det fanns två olika. En som passade på luftkylda(skipper,typhoon) och en annan till vattenkylda(runner,hexagon osv). Den för vattenkylda hade plats för två extra kablar. Finns det någon som vet varför det är olika tändspolar för luft och vatten? Mvh Thyme
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
är det inte så att de med vattenkylning är lite "lyxigare" och också har en mer avancerad variabel tändning.
gissningar från en plåtscooternisse
Federico