Vad är påsen som är instoppad under sadeln till för? Jag tänkte först, "vad smart, ett sadelskydd för regniga dagar". Men så fort det kom en störtskur var det ju dyngsurt rakt igenom...
/Svante
Påse under sadeln på nya Vespor
Påse under sadeln på nya Vespor
GT200 '07
Touring '60
Touring '60
Det största problemet tycker jag är att när man stoppar in påsen för att åka blir det ju blött även i utrymmet under sadeln. Och den blötan dunstar inte av sig själv.wanten wrote:Det är just som regnskydd påsen är tänkt. Problemet, som du själv påpekar, är att de läcker.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Påsen...
Fungerar enligt min erfarenhet rätt bra. Förutom att resåren efter ett antal år tappar spänst. Konstruktionen ser inte ut att uppmuntra till byte - tyvärr...

Jag brukar torka av med en handduk och stoppar inte in "påsen" i sadeln utan låter den ligga löst i förvaringsutrymmet. Då brukar den (och handduken) torka rätt snabbt.Bergfors wrote:Det största problemet tycker jag är att när man stoppar in påsen för att åka blir det ju blött även i utrymmet under sadeln. Och den blötan dunstar inte av sig själv.wanten wrote:Det är just som regnskydd påsen är tänkt. Problemet, som du själv påpekar, är att de läcker.
/Jörgen