Hej!
Blev sugen på Hedge:s tips, att byta cylle till en 150cc. Hittade en ny LML 5-port snorbilligt på Ebay. Funderar också på en trimpipa samt 24mm PWK förgasarkitt från Scootrs.
Tänkte inte göra så mycket mer. Vill ha lite mer klös men ändå försöka hålla ner bränsleförbrukningen. Någon som har erfarenhet av denna lösning?
Kanske det räcker med att bestycka om orginalförgasaren ( som i och för sig är risig och okomplett )
Någon som vet hur mycket det låter från en Scootrsdämpare?
Tack på förhand!
/Janne
Trimma PX125E
Re: Trimma PX125E
Köp en orginal PX 150-cylle från Piaggio istället. Bättre kvalitet.
Mvh
G
Mvh
G
jings wrote:Hej!
Blev sugen på Hedge:s tips, att byta cylle till en 150cc. Hittade en ny LML 5-port snorbilligt på Ebay. Funderar också på en trimpipa samt 24mm PWK förgasarkitt från Scootrs.
Tänkte inte göra så mycket mer. Vill ha lite mer klös men ändå försöka hålla ner bränsleförbrukningen. Någon som har erfarenhet av denna lösning?
Kanske det räcker med att bestycka om orginalförgasaren ( som i och för sig är risig och okomplett )
Någon som vet hur mycket det låter från en Scootrsdämpare?
Tack på förhand!
/Janne
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Anledningen till att man har fler portar är att man vill försöka få in mer bränsleblandning i cylindern antingen utan att få för stora överströmningsportar, eller att man vill ha två olika porttider på överströmningskanalerna för ett jämnare register.
Antalet portar är ingen -garanti- för högre effekt, men det är en vanlig approach om man vill öka effekten. En treportars cylinder med bra utformade portar/tider/komp spöar en sämre gjord femportars varje gång.
Mvh
/G
Antalet portar är ingen -garanti- för högre effekt, men det är en vanlig approach om man vill öka effekten. En treportars cylinder med bra utformade portar/tider/komp spöar en sämre gjord femportars varje gång.
Mvh
/G
jings wrote:Den som söker skall finna. Hittade XP-Niklas eminenta trimtips bland mektipsen. En fundering dock, vad är orsaken till att man har 3 alt. 5 portar i cylindern? Har för mig att jag läst någonstans att fler kanaler ger högre effekt?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================