VespaGBG wrote:Jag gav ju faktiskt i stort sett ingenting för den så det är väl ok.
Fast den ser väldigt underlig ut. Ramen må vara en -68 men resten av hojen ser ut som ett hopplock. Någon sådan här Vespa såldes definitivt inte 1968, det kan jag garantera, för jag körde Vespa ofta och mycket redan då. Runda kåpor och framskärmar fanns t ex inte 1968, då hade de blivit kantigare.
Och du kommer sannolikt att få problem när du ska köpa delar till den eftersom du inte kommer att kunna ange till vilken modell de ska passa. Du bör nog t ex försöka lista ut åtminstone vilken motor du har i hojen så du vet vad du ska köpa ev delar till.
Som Paka äger, en del hojar från Sydostasien kan vara välrenoverade medan annat är riktigt riktigt dåligt. Vi har hört exempel där en motor helt enkelt var så dåligt renoverad att den inte gick att få ordning på utan där det enklaste var helt byta motor, och då blir det inte så billigt längre.
Förlåt min negativa attityd! Är du nöjd med din Vespa så är ju allting ändå ganska bra, och lycka till med den!
/jens