Hej,
Är det någon, gärna i sthlmstrakten som kan tänka sig att låna ut en kopplingsavdragare? Håller på att splitta motorn öch det verkar så onödigt att köpa ett verktyg som man på sin höjd kommer använda ett par gånger..
Eller finns det något tricks som gör att det även går utan detta specialverktyg eller göra ett eget?
/Aryan
kopplingsavdragare
kopplingsavdragare
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Hej!
Ja, om du bara vill byta lameller och inte skall dela på motorn eller dyl. kan du köra på Terraplanes goda tips:
http://www.scooterklubben.com/forum_new ... php?t=2011
Lycka till!
/Fredrik
Ja, om du bara vill byta lameller och inte skall dela på motorn eller dyl. kan du köra på Terraplanes goda tips:
http://www.scooterklubben.com/forum_new ... php?t=2011
Lycka till!
/Fredrik
Det var ett bra tips för att byta lameller, det kanske även skulle funka med en tving rakt över motor med en lagom stor bricka.
Men jag vill byta ramlager och packboxar och kanske också primärutväxlingen. Och då måste väll kopplingskorgen bort i varje fall.
Eller går den att ta bort enklare/utan specialverktyg med lamellerna demonterade innan?
/Aryan
Men jag vill byta ramlager och packboxar och kanske också primärutväxlingen. Och då måste väll kopplingskorgen bort i varje fall.
Eller går den att ta bort enklare/utan specialverktyg med lamellerna demonterade innan?
/Aryan
Jag har nu fått hjälp med Crispins avdragare, supersjyst! Det var väldigt bra att ha ett riktigt verktyg, det går hur lätt som helst med den.
Kopplingspaket gick sedan lätt att dela på med en vanlig tving som råkade passa precis!
/Aryan
Kopplingspaket gick sedan lätt att dela på med en vanlig tving som råkade passa precis!
/Aryan