Hejsan.
Jag ska åka till Indien med jobbet och funderar lite på om man ska köpa en scooter där och importera till Sverige.
Funderar på någon Bajaj Chetak eller om man hittar en Vespa.
Någon som har något tips för hur man går till väga för att få hem en scooter till ett vettigt pris?
Kan det bli strul när man ska regga den här hemma?
Eller tror ni att det här är en dum idé?
/ John
Jag ska till Indien.
Hej!
De inhemska Bajaj Chetaks är ej samma som de som tidigare importerades till Sverige.
Både kvalitetsnivån och saker som bromsar/lyse/koppling vilket påverkar inregistrering skiljer sig.
Det brukar vara en del Chetaks till salu i Sveige, råder dig att köpa en sådan istället.
Båttransport från Indien är billigt dock, men inregistreringsbiten är svår.
Om du nu är intresserad att köpa reservdelar så tänk på att piratdelar märkta som original är tokstort i Indien just nu.
VH/Calle
De inhemska Bajaj Chetaks är ej samma som de som tidigare importerades till Sverige.
Både kvalitetsnivån och saker som bromsar/lyse/koppling vilket påverkar inregistrering skiljer sig.
Det brukar vara en del Chetaks till salu i Sveige, råder dig att köpa en sådan istället.
Båttransport från Indien är billigt dock, men inregistreringsbiten är svår.
Om du nu är intresserad att köpa reservdelar så tänk på att piratdelar märkta som original är tokstort i Indien just nu.
VH/Calle
john in da house:
Jag ska åka till Indien med jobbet och funderar lite på om man ska köpa en scooter där och importera till Sverige.
Köp en Royal Enfield 500cc finns i bensin & diesel och kostar runt 10.000SEK flong nya, känner många som importerat dessa och det är tydligen inga som helst problem att regga...
DP says: Inte en scooter men frän, har kört dieseln, vilket as!!!!
Köp en Royal Enfield 500cc finns i bensin & diesel och kostar runt 10.000SEK flong nya, känner många som importerat dessa och det är tydligen inga som helst problem att regga...
DP says: Inte en scooter men frän, har kört dieseln, vilket as!!!!
Båttransport
Tjena!calle wrote: Båttransport från Indien är billigt dock, men inregistreringsbiten är svår.
Jag har sökt efter någon bra båttransport med hittar inget. Har du något tips?
/ John
Re: Jag ska till Indien.
Jag har varit till Indien ett par gånger, senast för tre år sen.
Då kostade en sprojlans LML-150 cc, alltså indiernas PX-Vespa, drygt
6000 kronor om jag inte minns fel. Så det finns en hel del att tjäna om man har ork och lust. Hur det funkar med inregg av en sådan vet jag inte.
Men det är väl en LML-Stella på väg från USA till Sverige?
Nya Bajaj Chetak ser inte längre ut som Sprint.
Den har numera 4-takt och är inte enligt min mening en skönhet.
Gillar den klassiska Sprint-bajajen samt skulle inte alls dissa en orange
eller mintgrön Stella.
// K
Här är ett foto som jag tog i Bangalore på Bajaj:

Då kostade en sprojlans LML-150 cc, alltså indiernas PX-Vespa, drygt
6000 kronor om jag inte minns fel. Så det finns en hel del att tjäna om man har ork och lust. Hur det funkar med inregg av en sådan vet jag inte.
Men det är väl en LML-Stella på väg från USA till Sverige?
Nya Bajaj Chetak ser inte längre ut som Sprint.
Gillar den klassiska Sprint-bajajen samt skulle inte alls dissa en orange
eller mintgrön Stella.
// K
Här är ett foto som jag tog i Bangalore på Bajaj:

john wrote:Hejsan.
Funderar på någon Bajaj Chetak eller om man hittar en Vespa.
Någon som har något tips för hur man går till väga för att få hem en scooter till ett vettigt pris?
Kan det bli strul när man ska regga den här hemma?
Eller tror ni att det här är en dum idé?
/ John
Re: Jag ska till Indien.
Vad jag har hört så har Bajaj nu helt slutat med tillverkningen av Chetak. Det gäller alltså även 4-taktsmodellen.Klingen wrote: Nya Bajaj Chetak ser inte längre ut som Sprint.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Re: Båttransport
skicka e-post till calle-at-soulscooter-com om fortf av intressejohn wrote:Tjena!calle wrote: Båttransport från Indien är billigt dock, men inregistreringsbiten är svår.
Jag har sökt efter någon bra båttransport med hittar inget. Har du något tips?
/ John