Stockholm Cruising 9/8 Mälaren Runt 16/8

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Post Reply
DP
Lärling
Lärling

Stockholm Cruising 9/8 Mälaren Runt 16/8

Post by DP »

Ciao Scootisti

Ja jag vet att detta inte är en "träffar" och inte heller 100% scooter relaterat men som vanligt så här i början av augusti så är det dax igen....

Stockholm Cruising stänger ner hela Sveavägen för en kväll på hjul utan dess like, iår är det lördagen den 9 augusti som gäller. Brukar se ett par Vespor & Lambrettor där och dom senaste åren har fler & fler gråhårgiga legistmopedister börjat dyka upp i klungor, för den som gillar ALLT på hjul är den här lördagen något man bara INTE får missa, det finns något för alla där. Brukar rulla ner på eftermiddagen och dumpa Shop Hack Skoda Pickisen någonstans runt Mc D & Handels så att man under kvällen har läktarplats, lastar även på något 2-hjuligt som man kan glida runt på under kvällen, om ni dyker upp kom förbi och säg Hej....

Lördagen den 16 augusti är det Mälaren Runt som är på tapeten, visst är det långt & visst är det mer eller mindre kaos vid starten i Solna men det är väl värt besväret att få ut & rulla med 10-tusentals mc, mopeder & trikar. Som vanligt är det 2 stora stop som gäller, Smedernas Speedwaybana vid Hällby utanför Eskilstuna och hos Strul MCC på Motorgården i Enköping, för den som gillar ALLT 2-hjuligt är detta som en dag i godisaffären utan magont. Själv kommer jag som vanligt att hålla butiken öppen så någon runda runt Lake Mälaren blir det inte men på eftermiddagen åker jag upp till Motorgården och hänger utanför där med alla & envar och avslutar in i dimman på Strul Festen som vanligt....
Mer om Mälaren Runt: http://www.mcm.se/malaren/2008.html

DP says: Be there or be square...
Post Reply