Fredagsfyndpå IKEA...

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
DP
Lärling
Lärling

Fredagsfyndpå IKEA...

Post by DP »

Ciao Scootisti...

Spenderade ett par timmar på ett i princip folktomt IKEA i Västerås igårkväll, har lärt mig under min renovering på Mosta Hill att fredagar är absolut bäst dag att handla då det alltid är väldigt lite folk och man kan hitta saker som man aldrig annars ser när man har fullt upp med att styra runt mellan folk & fä. I Gröna Rummet hittade jag Moon Discs , IKEA kallar dom Florera Ljusfat i 5", 11" & 18" för 19.-, 59.- & 99.-, visst dom är i rostfritt, har inga Moon loggor men dom kostar lite mindre än spunna aluminium från Moon som ligger runt 500.-/st. Slog till på 8st av varje för att slippa den gamla vanliga visan att när man ska ha fler så har dom utgått....

Image

DP says: Inget nytt med IKEA prylar som hamnar på Hot Rods & Choppers....
jings
Entusiast
Entusiast

Post by jings »

Perfekt!!!
Vet inte hur många gånger jag tittat på rostfria kastrullock för just detta ändamål, men det har alltid fallit på det punktsvetsade handtaget.
IKEA nästa......
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

jings wrote:Perfekt!!!
Vet inte hur många gånger jag tittat på rostfria kastrullock för just detta ändamål, men det har alltid fallit på det punktsvetsade handtaget.
IKEA nästa......
11" tum måste ju vara perfekt! alla 10" däck blir lågprofil!

drar dit i kväll. tack!
Federico
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Coolt! Hur hade du tänkt fästa dem?
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

ronnie in da house:
Coolt! Hur hade du tänkt fästa dem?

Precis som man fäster "riktiga" Moon Discs, med tre hål borrade genom kapsel och fälgkant, man får ju ta bort däcket när man borrar sen en dutt silicon i hålet och allt är frid & fröjd, fast om man åker med slang behövs siliconen inte men den skyddar mot att det börjar rosta i hålet...

Har sådana (dock äkta Moon) på Shop Hack Pickisen, till Smallframen och sen har jag en IKEA på en 17.5" lastbilsfälg som slangvinda...

DP says: Troligen tillsammans med Torque Thrust fälgen ett av dom älsta Hot Rod tillbehören...
Post Reply